Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Seminář je orientován na společenské, kulturní a genderové aspekty raně novověkých obecných dějin. Důraz bude kladen především na práci s dobovými prameny, studenti a studentky budou dále seznámeni se základní odbornou literaturou k jednotlivým tématům. Předpokládá se aktivní účast na diskusích.
Studující se podrobněji seznámí s vybranými tématy daného historického období a s k nim se vztahující literaturou.
|
Předpoklady
|
Nejsou specifické předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Písemný test
Aktivní účast na semináři (četba zadaných textů, diskuse), referát, max. 2 absence.
|
Doporučená literatura
|
-
Duby Georges - Perrot Michelle (eds.). (1992). A History of Women in the West: Renaissance and Enlightenment paradoxes. Cambridge (Massachusetts).
-
Lenderová Milena et al. (2006). Dějiny žen, aneb Evropská žena od středověku do poloviny 20. století v zajetí historiografie. Pardubice.
-
Lenderová Milena et al. (2009). Žena v českých zemích od středověku do 20. století. Praha.
-
Ratajová, Jana - Storchová Lucie. (2013). Děti roditi jest Božské ovotce. Gender a tělo v českojazyčné babické literatuře raného novověku. Praha.
-
Ratajová, Jana - Storchová Lucie. (2008). Nádoby mdlé, hlavy nemající? Diskurzy panenství a vdovství v české literatuře raného novověku. Praha.
-
Ratajová, Jana - Storchová Lucie. (2010). Žádná ženská člověk není. Polarizace genderů v českojazyčné literatuře druhé poloviny 18. století. Praha.
-
Ratajová, Jana - Storchová Lucie. (2009). Žena není příšera, ale nejmilejší stvoření boží. Diskurzy manželství v české literatuře raného novověku. Praha.
|