Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Od kolébky k hrobu (čas a chápání lidského života a smrti v raném novověku, ars moriendi, poslední věci člověka) 2. Proměny šlechty v raném novověku 3. Turecké nebezpečí v raném novověku a střední Evropa 4-5. Evropa a zámoří 6. Umění 16. století mezi renesancí a manýrismem. 7. ?Dějiny dětství? 8. Gender history a raný novověk 9. Cestování v raném novověku 10. ? 11. Pobělohorské období očima 19. a 20. století.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Semináře rozebírají zásadní problémy dějin, základní odbornou literaturu a představují nejdůležitější prameny k vybraným problémům.
Student se podrobněji seznámí s vybranými tématy daného historického období a s k nim se vztahující literaturou.
|
Předpoklady
|
Nejsou specifické předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Účast ve výuce, příprava, aktivní účast v diskusi, referát.
|
Doporučená literatura
|
-
Šusta Josef (red.). (1938). Dějiny lidstva od pravěku k dnešku. 5. V branách nového věku (1450-1650). Praha.
-
Šusta Josef (red.). (1939). Dějiny lidstva od pravěku k dnešku. 6. Bronzová skála moci státní 1650-1789. Praha.
|