Vyučující
|
-
Rinas Karsten, prof. PhDr. Mgr. Dr.
|
Obsah předmětu
|
Přednáška zprostředkuje úvod do rétoriky, který bude zaměřený na teorii a historii disciplíny. V první části bude načrtnut přehled vývoje disciplíny od antických počátků. Zvláštní pozornost bude věnována podobě klasické rétoriky. Vedle tohoto přehledu si přednáška klade za cíl poukázat na vliv rétoriky na teorii jazyka a jazykovou kulturu. Seminář prohloubí znalosti posluchačů v oblasti rétoriky. Zvláštní pozornost bude věnována následujícím okruhům: 1. Formy přednášky a prezentace (vztaženo k fázi actio) 2. Teorie a praxe argumentace 3. Teorie metafory
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Přednáška zprostředkuje úvod do rétoriky, který bude zaměřený na teorii a historii disciplíny. V první části bude načrtnut přehled vývoje disciplíny od antických počátků. Zvláštní pozornost bude věnována podobě klasické rétoriky. Vedle tohoto přehledu si přednáška klade za cíl poukázat na vliv rétoriky na teorii jazyka a jazykovou kulturu. Seminář prohloubí znalosti posluchačů v oblasti rétoriky. Zvláštní pozornost bude věnována následujícím okruhům: 1. Formy přednášky a prezentace (vztaženo k fázi actio) 2. Teorie a praxe argumentace 3. Teorie metafory
|
Předpoklady
|
Určeno pro všechny studenty magisterského studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura
|
-
Bartsch, Tim-Christian et al. (2013). Trainingsbuch Rhetorik. Paderborn.
-
Bayer, Klaus. (2007). Argument und Argumentation. Göttingen.
-
Herrmann, Markus et al. (2011). Schlüsselkompetenz Argumentation. Paderborn.
-
Kohl, Katrin. (2007). Metapher. Stuttgart - Weimar.
-
Scheerer, Harald. (2000). Reden müsste man können. Offenbach.
|