Název předmětu | Philosophy Reading Group 17 (Venturing the Wayless Way) |
---|---|
Kód předmětu | KFI/BPR17 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět zkoumá literaturu západních i východních kultur a hledá mezi nimi paralely. Studenti budou číst a diskutovat o textech západního a východního kánonu, přičemž se zaměří především na díla taoismu, súfismu a existencialismu. The course explores the literature of Western and Eastern cultures to uncover parallels between them. Students will read and discuss texts from the Western and Eastern canons, with a primary focus on works from Daoism, Sufism, and existentialism. Literatura: - Adorno, Theodor W. Negative Dialectics. London: Routledge, 1990. - Iraqi, Fakhruddin. Divine Flashes. New York: Paulist Press, 1982. - Kierkegaard, Soren. Concluding Unscientific Postscript to Philosophical Fragments. Princeton, New Jersey: Princeton University Press, 1992. - Kierkegaard, Soren. Fear and Trembling. Princeton, New Jersey: Princeton University Press, 1983. - Lacan, Jacques. The Triumph of Religion. Malden, MA: Polity Press, 2013. - Zhuangzi. Zhuangzi: The Complete Writings. Indianapolis: Hackett Publishing Company, Inc., 2020.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Putování Cestou bezcestnou: Filozofická výprava za hranice rozumu Předmět se zabývá tématy jako "erós", "touha", "mystika", "subjektivita", "(i)racionalita", "vášeň" a "umění žít". Je koncipován tak, aby povzbuzoval studenty k méně obvyklým formám filozofování a znalosti, které odrážejí přístupy filozofů probíraných v lekcích. Venturing the Wayless Way: A Philosophical Journey Beyond Reason The course explores themes such as "eros", "desire", "subjectivity," "mysticism," "(ir)rationality," "passion," and "the art of living." It is designed to encourage students to engage in less-conventional forms of philosophising and knowledge, reflecting the approaches of the philosophers explored in the lessons.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Četba textových materiálů. Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta ve výuce není důvodem pro jeho nepřipravenost v následujícím semináři. Aktivní účast ve výuce. Attendance: a maximum of two absences is allowed to accommodate for personal emergencies. In case of absence, the student should be prepared for the next lesson regardless. Reading the required texts and being prepared for discussion. Active participation in class. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie minor (2022) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie maior (2022) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie maior (2019) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie minor (2019) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |