. Počátky světové teorie filmu. Teorie fotogenie a filmového rytmu (R. Canudo, L. Delluc, J. Epstein, F.T. Marinetti) 2. Počátky a vývoj českého uvažování o filmu /V. Tille, K. Scheinpflug, K. Teige, L. Linhart/. 3. Český strukturalismus /J. Mukařovský, J.Kučera/. 4. Ruský formalismus /. Ejchenbaum, V. Šklovský, J. Tyňanov/. 5. Teoretické názory sovětské montážní školy /B, S.M. Ejzenštejn, V.Pudovkin, D.Vertov, O.P. Dovženko/. 6. Film a technická reprodukovatelnost (W. Benjamin). 7. Teorie filmového realismu /A.Bazin, S. Kracauer/. 8. Sémiotika (Ch. Metz, U. Eco, P.P.Pasolini, J. Lotman). 9. Feministická filmová teorie (L. Mulveyová, M.A. Doanová, G. Studlarová, T. De Lauretis). 10. "Psychoanalytický strukturalismus (Ch. Metz, J.L.Baudry, J.L. Comolli, J.P.Oudart). 11. Naratologie ( R. Cohen, D. Bordwell, S. Chatman). 12. Americký neoformalismus (D. Bordwell, K. Thomson)
|
-
(1991). Sborník filmové teorie 1. Angloamerické studie. Praha .
-
(1995). Tartuská škola - Sborník filmové teorie 2. Praha .
-
Andrews, Dudley. (1976). The Major Film Theories. New York .
-
Aristarco, Guido. (1968). Dějiny filmových teorií. Praha .
-
Bordwell, David. Narration in the Fiction Film.
-
Casseti, Francesco. (2009). Filmové teorie 1945-1990. Praha.
-
Stam, Robert. (2000). Film Theory. An Introduction.
|