Vyučující
|
-
Rufer Bílá Anna, Mgr. Ph.D.
-
Jansová Iveta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: 1. Televize a diváci 2. Participační kultury a televize 3. Marketingové strategie a oslovování fandomu 4. Participační kultury na sociálních sítích - možnosti analýzy 5. Jak zkoumat fandom v televizní praxi? 6. Užití dat o chování publik ve výrobě TV pořadů 7. Případová studie: Star Dance ... když hvězdy tančí 8. Případová studie: Výměna manželek 9. Případová studie: Survivor 10. Případová studie: Star Trek 11. Případová studie: The L Work: generation Q 12. Případová studie: Outlander
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je představit studujícím teoretické koncepty spjaté s aktivitami televizních publik, mimo jiné tzv. participačními kulturami alias fanoušky a fanynkami. Tyto segmenty publik jsou v posledních dvou dekádách cíleně vyhledávanými diváky, kteří jsou na jednu stranu komodifikováni, na druhou stranu nutí televizní společnosti k sofistikovaným marketingovým kampaním a vytváření obsahu s vysokou mírou integrity a autenticity. Studující se na kurzu proto nejen seznámí s teoretickými přístupy zkoumajícími podoby participačních kultur a jejich existence vně televizních průmyslů, ale v seminární části budou sami analyzovat konkrétní typy kultur.
Studující se naučí pracovat se základními teoretickými pojmy, osvojí si hlavní teoretické přístupy k interpretaci existence participačních kultur a budou schopni a schopny analyzovat konkrétní projevy aktivit těchto kultur.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá prerekvizity. Volně navazuje na A kurzy Úvod do televize, TV seminář a Teorie televize.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
aktivní účast v diskuzích četba zadané literatury prezentace tvorby specifické participační kultury navázané na existenci vybraného TV seriálu vlastní projekt - studující si vybírá z několika možností 1. odborná analýza existující fanouškovské komunity 2. vytvoření materiálu náležejícího k vybrané fanouškovské skupině 3. odborná esej na téma ROLE PARTICIPAČNÍCH KULTUR V SOUČASNÝCH TELEVIZNÍCH PRŮMYSLECH
|
Doporučená literatura
|
|