1) Filmový průmysl I. - reorganizace filmového průmyslu v 80. letech, profily nejvýznamnějších hollywoodských společností na počátku 80. let, konec United Artists Literatura: PRINCE, s. 1-39 2) Filmový průmysl II. - fúze a akvizice, honba za synergií, "dekonglomerizace" Hollywoodu, návrat majors k uvádění v kinech Literatura: PRINCE, s. 40-89 3) Filmový průmysl III. - přidružené trhy, boom domácího kina a trhu s videokazetami, jejich dopady na filmový průmysl, marketingové synergie Literatura: PRINCE, s. 90-141 4) Nezávislé společnosti - vzestup nezávislých produkčních společností, případ Carolco Literatura: PRINCE, s. 142-159 5) Tvůrci I. - úvod, hitmakeři (Spielberg, Lucas, Bruckheimer, Hughes, Zemeckis ad.) Literatura: PRINCE, s. 186-221 6) Tvůrci II. - auteuři "pod palbou" (Altman, Bogdanovich, Carpenter, Coppola, De Palma, Scorsese ad.), starší generace (Allen, Eastwood, Lumet, Pollack) Literatura: PRINCE, s. 221-237, 263-272 7) Tvůrci III. - ženy-režisérky (Penny Marshall, Susan Seidelman, Amy Heckerling, Kathryn Bigelow), nováčci (Burton, Cameron, Kasdan, Levinson, Lee, Stone ad.), nezávislí a outsideři (bratři Coenovi, Jarmusch, Lynch, Rudolph, Sayles, Schrader) Literatura: PRINCE, s. 237-263, 272-286 8) Žánry a produkční cykly I. - fantasy/science-fiction, horor, dystopická sci-fi Literatura: PRINCE, s. 287-295, 298-306, 336-340 9) Žánry a produkční cykly II. - komedie, muzikál, western Literatura: PRINCE, s. 295-298, 306-314 10) Žánry a produkční cykly III. - aktuální tematika - "new cold war films", politický film, filmy reflektující vietnamskou válku Literatura: PRINCE, s. 314-335 11) Film a morálka - filmová cenzura, ratingový systém v 80. letech, sex a násilí ve filmu Literatura: PRINCE, s. 341-369 12) Závěrečné shrnutí HLAVNÍ UČEBNÍ TEXT: PRINCE, Stephen. A New Pot of Gold: Hollywood under the Electronic Rainbow, 1980-1989. Los Angeles and Berkeley: University of California Press, 2000. DALŠÍ LITERATURA: BELTON, John. American Cinema, American Culture. 2nd edition. New York: McGraw-Hill, 2005. MALTBY, Richard. Hollywood Cinema. Malden: Blackwell Publishing, 2003. PRINCE, Stephen (ed.). American Cinema of the 1980s. Themes and Variations. New Brunswick: Rutgers University Press, 2007. SKLAR, Robert. Movie-Made America. A Cultural History of American Movies. New York: Vintage Books, 1994.
|
-
Bordwell, D. (1997). On the history of film style. Cambridge, Mass: Harvard University Press.
-
Cook, D. A. (1996). A history of narrative film. New York: W.W. Norton.
-
Cook, D. A. (2002). Lost illusions: American cinema in the shadow of Watergate and Vietnam, 1970-1979. New York, N.Y: Charles Scribner's sons.
-
Cooke, M., & Petrů, D. (2011). Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca.
-
ELSAESSER, Thomas, HORWATH, Alexander, KING, Noel. (2004). The Last Great American Picture Show. New Hollywood Cinema in the 1970s. Amsterdam.
-
ELSAESSER, Thomas. (2000). Weimar Cinema and After. London.
-
Gomery, Douglas - Allen, Richard. (1985). Film History. Theory and Practice. New York.
-
Rosenstone, R. A. (2006). History on film, film on history. Harlow: Pearson Longman.
-
Thompson, K., Bordwell, D., & Bendová, H. (2011). Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění.
|