Vyučující
|
-
Hudac Nicholas David, Mgr. Ph.D.
-
Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Doprovodný seminář k přednášce Současné tendence v teorii filmu 2. Látka přednášená v obecnějších rysech na přednášce bude v rámci semináře podrobněji rozebírána na základě vybraných textů v následujících okruzích: ruský formalismus, pražský strukturalismus, poststrukturalismus, neoformalismus a žánr, naratologie, teorie postmoderny, feministické a queerové filmové teorie, psychoanalýza, kognitivní psychologie v teorii filmu, star theorie a intertexutalita, teorie dokumentárního filmu, teorie animovaného filmu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Doprovodný seminář k přednášce Současné tendence v teorii filmu. Látka přednášená v obecnějších rysech na přednášce bude v rámci semináře podrobněji rozebírána na základě vybraných textů. Student prokazuje hluboké faktické znalosti z představovaného okruhu filmové teorie. Získané znalosti umí zařadit do širšího kontextu filmové teorie a estetiky. Student je schopen pracovat s odborným textem z oblasti filmové teorie. Student je schopen orientace v odborné terminologii v oblasti filmové teorie v cizím jazyce, zároveň si osvojil dovednosti používat teorie dovednosti při analýze, komparaci a interpretaci na konkrétních filmologických problémů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), úkoly (psání eseje) Znalost látky probrané na přednášce KDU/STTF1 Současné tendence teorie filmu 1. Hodnotící kritéria semináře jsou: analýza výkonů studenta (10%), seminární práce (25%), účastí na semináři (30%), klauzura. (35%) Student bude mít znalost textů zadaných na příslušný seminář, aktivní účastní na semináři, tolerovaná absence, vypracování a přednesení seminární práce. Seminární práce se skládá jedna prezentace (cca. 10 min.) o vybranou tému a jeden krátký esej (cca. 12 600 znáků nebo 7 normostran).
|
Doporučená literatura
|
-
Allen, Richard - Smith, Murray. (1997). Film Theory and Philosophy. Oxford.
-
Bordwell, David - Carroll, Noel. (1996). Post-theory. Reconstructing Film Studies.
-
Casetti,Francesco. (2008). Filmové teorie 1945 ?1990. Praha.
-
Deleuze,Gilles. (2006). Film II. Praha.
-
Deleuze,Gilles. (2000). Film I. Praha.
-
Grodal, Torben. (1997). Moving Pictures. A New Theory of Film Genres, Feeling, and Cognition. Oxford.
-
HUTCHEON, Linda. (2012). Theory of Adaptation. London: Routledge.
-
McFarlane, Brian. Novel to Film: An Introduction to the Theory of Adaptation, Clarendon Press, Oxford 1996 .
-
Nicholls, Bill . (1985). Movies and Methods, Vol. II..
-
Nicholls, Bill . (1976). Movies and Methods, Vol. I..
-
Plett, H.F. (1991). Intertextuality. New York.
-
Sobchack, Vivien . (1992). The Address of Eye. A Phenomenology of Film Experience.
-
Stam, R.-Raengo, A. (eds.). (2008). A Companion to Literature and Film . London.
|