Název předmětu | Seminář teorie filmu C |
---|---|
Kód předmětu | KDU/STFC |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Základní program: Vladimir Nabokov - Lolita (Stanley Kubrick 1962 + Adrian Lyne 1987) John Fowles - Francouzova milenka (Karel Reisz 1981) Tennessee Williams - Kočka na rozpálené plechové střeše (Richard Brooks 1958 + další verze) Peter Schaffer - Amadeus (Miloš Forman 1984) Agatha Christie - Vražda v Orient Expressu (Sidney Lumet 1974 + Kenneth Branagh 2017) Volitelný program: Drama: Tennessee Williams Skleněný zvěřinec (Irving Rapper 1950 + Paul Newman 1987 + další verze) Tramvaj do stanice Touha (Elia Kazan 1951 + další verze) John Osborne Ohlédni se v hněvu (Tony Richardson 1958 + Judi Dench 1989) Komik (Tony Richardson 1958) Edward Albee Kdo se bojí Virginie Woolfové (Mike Nichols 1966) Próza: John Fowles Sběratel (Willianm Wyler 1965) Joseph Heller Hlava XXII (Mike Nichols 1970 + HBO 2019) Philip Roth Sbohem, město C. (Larry Peerce 1969) Alan Sillitoe: V sobotu večer, v neděli ráno (Karel Reisz 1960) Osamělost přespolního běžce (Tony Richardson 1962) Ken Kessey Vyhoďme ho z kola ven / Přelet nad kukaččím hnízdem (Miloš Forman 1975) Agatha Christie Smrt na Nilu (John Gullermin 1978 + Kenneth Branagh 2022)
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Moderní "klasika" angloamerické prózy a dramatu ve filmu Michal Sýkora Seminář je věnován "klasickým" adaptacím zásadních děl moderního (poválečného) angloamerického románu a dramatu. Program bude rozdělen na dvě části: Základní - se stanovenými tématy - a volitelný, kde si témata referátů určí sami studenti na základě vlastního výběru.
|
Předpoklady |
Žádné podmiňující předměty. Znalost základních antologií filmové teorie.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová studia (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová, divadelní, televizní a rozhlasová studia (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová studia maior (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2019_2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová studia maior (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |