Předmět: Seminář současných tendencí v teorii filmu

» Seznam fakult » FIF » KDU
Název předmětu Seminář současných tendencí v teorii filmu
Kód předmětu KDU/SSTNF
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Černík Jan, Mgr. Ph.D.
  • Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Kurz je rozdělen do tří bloků (naratologie, kognitivismus, nová filmová historie) v rámci kterých budou studenti zpracovávat tři badatelské projekty od vyhodnocení literatury přes design výzkumu, sběr dat až po formulování závěru. Smyslem kurzu je ukázat, že teoretické poznatky nejsou jen teze z knížek, ale mají přímý vztah k praxi.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
Cílem kurzu je vést studenty k samostatné práci - kritické práci s literaturou, schopnosti kontextualizovat informace, aplikaci teoretických poznatků při výzkumu. Konkrétně se zaměříme na tři témata: naratologie, kognitivismus a nová filmová historie.

Předpoklady
Znalost látky probrané na přednášce KDU/STTF1 Současné tendence teorie filmu 1.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

účast na minimálně 75 % seminářů aktivní práce v hodině znalost zadané literatury odevzdávání průběžných a závěrečných úkolů
Doporučená literatura
  • Allen, Rober C. Film History: Theory and Practise. New York. 1985.
  • Branigan, Edward - Buckland, Warren. The Routledge Encyclopedia of Film Theory. New York. 2013.
  • Buckland, Warren. Hollywood Puzzle Films. New York. 2014.
  • Cameron, Allan. Modular Narratives in Contemporary Cinema. New York. 2008.
  • Constable, Catharine. Postmodernism and Film: Rethinking Hollywood´s Aesthetics. London. 2015.
  • Deleuze,Gilles. (2006). Film II. Praha.
  • Deleuze,Gilles. (2000). Film I. Praha.
  • Grodal, Torben. (1997). Moving Pictures. A New Theory of Film Genres, Feeling, and Cognition. Oxford.
  • Chapman, James - Glancy, Mark. The New Film History: Sources, Methods, Approaches. London. 2007.
  • Jenkins, Henry. Convergence Culture: Where Old and New Medfia Collide. New York. 2006.
  • Stam, Robert. (2006). Film Theory An Indroduction. New York.
  • Szczepanik, Petr. (2004). Nová filmová historie. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia maior (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní