|
Vyučující
|
-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
-
Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hain Milan, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz bude rozdělen do čtyř bloků po třech týdnech. Sjednocujícím tématem kurzu v tomto semestru jsou různé teoretické pohledy na aktéry/aktérky ve filmovém průmyslu. 1-3. Exilový film a kinematografie s přízvukem. Četba: Naficy (2001) a Hain (2019). Filmy: Kalendář (1993) a Podivné okouzlení (1952). 4-6. Star studies, produkce hvězd, transnárodní hvězdnost. Četba: McDonald (2012) a Zhang (2014). Filmy: TBA 7-9. Revize filmového autorství, producent jako autor, producer studies. Četba: Kozloff (2020)/Sellors (2011) a Salzberg (2020). Filmy: TBA. 10-12. Ženy ve filmovém průmyslu, ženské autorství, male/female gaze. Četba: O'Hara (2022). Filmy: Travolti da un insolito destino nell'azzurro mare d'agosto (1974) a TBA. Předmět má vytvořenou kartu v IS Moodle, kde jsou k dispozici podrobné informace o programu i veškeré studijní materiály.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz výběrově představuje trendy v současné filmové teorii. Cílem kurzu je vést studenty k samostatné práci - kritické práci s literaturou, schopnosti kontextualizovat informace, aplikaci teoretických poznatků při výzkumu.
|
|
Předpoklady
|
Znalost látky probrané na přednášce KDU/STTF1 Současné tendence teorie filmu 1.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- účast na minimálně 75 % seminářů - aktivní práce v hodině - znalost zadané literatury (8 studií během semestru) - znalost zadaných filmů (8 titulů během semestru) - vypracování prezentace na téma schválené vyučujícím
|
|
Doporučená literatura
|
-
Allen, Rober C. Film History: Theory and Practise. New York. 1985.
-
Branigan, Edward - Buckland, Warren. The Routledge Encyclopedia of Film Theory. New York. 2013.
-
Buckland, Warren. Hollywood Puzzle Films. New York. 2014.
-
Cameron, Allan. Modular Narratives in Contemporary Cinema. New York. 2008.
-
Constable, Catharine. Postmodernism and Film: Rethinking Hollywood´s Aesthetics. London. 2015.
-
Deleuze,Gilles. (2006). Film II. Praha.
-
Deleuze,Gilles. (2000). Film I. Praha.
-
Grodal, Torben. (1997). Moving Pictures. A New Theory of Film Genres, Feeling, and Cognition. Oxford.
-
Chapman, James - Glancy, Mark. The New Film History: Sources, Methods, Approaches. London. 2007.
-
Jenkins, Henry. Convergence Culture: Where Old and New Medfia Collide. New York. 2006.
-
Stam, Robert. (2006). Film Theory An Indroduction. New York.
-
Szczepanik, Petr. (2004). Nová filmová historie. Praha.
|