Vyučující
|
-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
-
Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurz je rozdělen do tří bloků (naratologie, kognitivismus, nová filmová historie) v rámci kterých budou studenti zpracovávat tři badatelské projekty od vyhodnocení literatury přes design výzkumu, sběr dat až po formulování závěru. Smyslem kurzu je ukázat, že teoretické poznatky nejsou jen teze z knížek, ale mají přímý vztah k praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je vést studenty k samostatné práci - kritické práci s literaturou, schopnosti kontextualizovat informace, aplikaci teoretických poznatků při výzkumu. Konkrétně se zaměříme na tři témata: naratologie, kognitivismus a nová filmová historie.
|
Předpoklady
|
Znalost látky probrané na přednášce KDU/STTF1 Současné tendence teorie filmu 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
účast na minimálně 75 % seminářů aktivní práce v hodině znalost zadané literatury odevzdávání průběžných a závěrečných úkolů
|
Doporučená literatura
|
-
Allen, Rober C. Film History: Theory and Practise. New York. 1985.
-
Branigan, Edward - Buckland, Warren. The Routledge Encyclopedia of Film Theory. New York. 2013.
-
Buckland, Warren. Hollywood Puzzle Films. New York. 2014.
-
Cameron, Allan. Modular Narratives in Contemporary Cinema. New York. 2008.
-
Constable, Catharine. Postmodernism and Film: Rethinking Hollywood´s Aesthetics. London. 2015.
-
Deleuze,Gilles. (2006). Film II. Praha.
-
Deleuze,Gilles. (2000). Film I. Praha.
-
Grodal, Torben. (1997). Moving Pictures. A New Theory of Film Genres, Feeling, and Cognition. Oxford.
-
Chapman, James - Glancy, Mark. The New Film History: Sources, Methods, Approaches. London. 2007.
-
Jenkins, Henry. Convergence Culture: Where Old and New Medfia Collide. New York. 2006.
-
Stam, Robert. (2006). Film Theory An Indroduction. New York.
-
Szczepanik, Petr. (2004). Nová filmová historie. Praha.
|