Předmět: Seminář oborového výzkumu

» Seznam fakult » FIF » KDU
Název předmětu Seminář oborového výzkumu
Kód předmětu KDU/SOVD
Organizační forma výuky Samostudium
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bernátek Martin, Mgr. Ph.D.
  • Pavlišová Jitka, Mgr. Ph.D.
  • Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět nemá pravidelnou kontaktní výuku a je založený na psaní odborného textu v rozsahu cca 10 normostran. Studující si nejprve vybere téma, které souvisí s metodologií diplomové práce, ale zároveň s ní není totožné. Zvolené téma - jako celý předmět - má prohloubit a rozšířit základní metodologické hledisko práce. Využít mohou doporučenou literaturu. Toto téma následně konzultuje se svým školitelem nebo školitelkou. Studující dále během semestru pracují na textu a pravidelně jej konzultují se svým školitelem nebo se školitelkou, případně s garantem předmětu. Závěrečnou verzi práce následně zašlou garantovi předmětu, který zadá studujícím hodnocení.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubit metodologickou přípravu pro diplomovou práci studujících a prohloubit jejich schopnosti argumentovat a psát odborný text.
Studenti se procvičí v individuální práci, schopnosti argumentovat a v písemném projevu.
Předpoklady
Studující konzultují volbu tématu práce, koncepční otázky a jednotlivé verze textu se svým školitelem nebo školitelkou. Využít mohou doporučenou literaturu. Finální dokument zašlou garantovi předmětu.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Samostatná práce a napsání odborného textu v rozsahu 10 ns.
Doporučená literatura
  • BOURDIEU, Pierre. (2010). Pravidla umění: geneze a struktura literárního pol. Brno: Host.
  • DVOŘÁK, Tomáš a kol. (2013). "Materiální kultura vědy" in Současné přístupy v historické epistemologii. Praha: Filosofia.
  • DVOŘÁK, Tomáš (ed.). (2010). Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze.
  • Eastwood Tery, MacNiel Heather. (2009). Currents of Archival Thinking. Santa Barbara.
  • LATOUR, Bruno. (2007). Reassembling the social : an introduction to actor-network-theory. New York: Oxford University Press.
  • LIKAVČAN, Lukáš - JANOŠČÍK, Václav - RŮŽIČKA, Jiří (eds.). (2017). Mysl v terénu. Filosofický realismus v 21. století. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze.
  • MATONOHA, Jan a kol. (2017). Za (de)konstruktivismem. Kritické koncepty (post)poststrukturální literární a kulturní teorie. Praha: Academia.
  • MÜLLER, Richard - ŠEBEK, Josef (eds.). (2014). Texty v oběhu. Antologie z kulturně materialistického myšlení o literatuře (Academia, Praha 2014). Praha: Academia.
  • ŠTORCHOVÁ, Lucie a kol. (2014). Koncepty a dějiny: proměny pojmů v historické vědě. Praha: Scriptorium.
  • WHITE, Hayden. (2010). Tropika diskursu: kulturně kritické eseje. Praha: Karolinum.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Divadelní studia minor (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová, divadelní, televizní a rozhlasová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Divadelní studia maior (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní