Název předmětu | Seminář heuristiky a dokumentace |
---|---|
Kód předmětu | KDU/SHAV |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný, Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata heuristického cvičení jsou vždy upřesněna na začátku aktuálního semestru a týkají se těchto tří okruhů: 1. Budování digitální audiovizuální sbírky Katedry divadelních a filmových studií 2. Zpracovnání písemných fondů katedry a divadla na Moravě 3. Vytvoření "banky předmětů" olomouckého divadla. Další témata, které si studující zvolí případně po diskusi s vyučujícím Dokumentační práce v archivu videozáznamů, novin a časopisů - popisy videozáznamů divadelních představení a publicistických pořadů s divadelní tematikou, evidence a utřídění periodik. Projekt databáze hereckých a režijních osobností - heuristický sběr informací k jednotlivým divadelním událostem. Evidence a popis sbírkových předmětů - uspořádání a evidence nově zapsaných sbírkových předmětů. Dokumentace pramenů - digitalizace dokumentů a pramenů (písemných, zvukových, audiovizuálních).
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Cílem je seznámení se s metodami vyhledávání a zpracování dat a obecně dokumentace umění a kultury. Jde o praktické cvičení s archiváliemi a sprocesy archivace a dokumentace divadla.
Studující umí zvolit adekvátní pramenné a informační zdroje pro zodpovězení na výzkumní otázky, dokáží zacházet s archiváliemi a znají celý procesy vytváření materiální "paměti" divadla. Umí logicky kategorizovat získané materiály a uspořádat je do celistvého výstupu (např. v podobě heuristické složky). Student se orientuje v mechanismech sběru dat, archivech a dalších důležitých oborových institucích, informačních databázích a elektronických zdrojích. Je schopen základní práce s prameny. Studující se také naučí řešit problémy, pracovat ve skupině. |
Předpoklady |
Předmět nemá žádné prerekvizity.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Závěrečná zpráva
Splnění zadaného úkolu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Divadelní a performanční studia minor (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia maior (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Divadelní a performanční studia maior (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia maior (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |