Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Výzkumný vzorek budou tvořit čtyři kategorie respondentů: laici, fanoušci, experti a tvůrci příslušné kulturní formy. Kvalitativní výzkumná data budou analyzována metodou zakotvené teorie. Zajímat nás budou odlišné argumentační strategie, řešení estetických sporů, názory na platnost hodnoticího soudu, vliv kulturního kontextu, komunikačního média a potenciálních čtenářů na hodnocení. Předpokladem je aktivní domácí příprava, práce v rámci kurzu a samostatná výzkumná činnost, resp. týmová spolupráce. Doporučená literatura: Anselm Strauss - Juliet Corbin, Základy kvalitativního výzkumu. Praha: Albert 1999. Pavel Zahrádka, Heteronomie estetické hodnoty. Brno: Host, 2015.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Výzkum proměny kulturní kritiky Doc. Mgr. Pavel Zahrádka, Ph.D. Obsah kurzu: Cílem výzkumného semináře je seznámit účastníky se základními výzkumnými postupy a technikami kvalitativního výzkumu na příkladu sběru a analýzy dat o hodnocení uměleckých (film, televizní seriál) a mimouměleckých forem (jídlo, víno).
Studenti získají schopnost číst odbornou estetickou literaturu.
|
Předpoklady
|
Žádné podmiňující předměty.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Bude upřesněno na první hodině semináře.
|
Doporučená literatura
|
-
Denis Diderot. (1983). O umění. Praha.
|