Vyučující
|
-
Rufer Bílá Anna, Mgr. Ph.D.
-
Kazík Ondřej, Mgr.
-
Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata výuky: 1. Audiovizuální pole a jeho charakteristiky 2. Televizní dílo v kontextu hodnotového řetězce 3. Televize, publika a participační kultury 4. Televizní technologie a konvergence 5. Význam marketingu v televizních průmyslech 6. Obchodní modely televizních společností 7. Historické perspektivy televizních distribučních modelů 8. Aktuální trendy v oblasti televizní distribuce 9. Případová studie: veřejnoprávní televize 10. Případová studie: HBO 11. Případová studie: Netflix 12. Případová studie: distribuce TV prostřednictvím filmových festivalů a nelegálních úložišť Povinná literatura: Zahrádka, P. (2013). Teorie a výzkum spotřební kultury. Academia. Macek, J. et al. (2010). Člověk - kultura - média. VŠB. Szczepanik, P., Zahrádka, P., Macek, J., Stepan, P. (2020). Digital Peripheries. The Online Circulation of Audiovisual Content from the Small Market Perspective. Springer. Zahrádka, P., Szczepanik, P. (2018). Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh. Univerzita Palackého v Olomouci. Doporučená literatura: Macek, J. (2015). Média v pohybu: K proměně současných českých publik. Masarykova univerzita. Lotz, A. (2018). We Now Disrupt This Broadcast. How Cable Transformed Television and The Internet revolutionized. The MIT Press. Bruun, H. (2020). Re-scheduling Television in the Digital Era. Routledge. Johnson, C. (2019). Online TV. Routledge.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je orientovat studující v existujících distribučních modelech, uplatňovaných historicky i aktuálně v TV průmyslech. Součástí probíraných témat jsou i modely obchodní, s distribucí související, stejně jako vazba na marketing a cílová publika, které tyto distribuční modely přímo ovlivňují. Kurz kombinuje přednáškovou (diskuzně-výkladovou) část se seminární formou, kde studující aplikují teoretické a historické koncepty na aktuální průmyslové formy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Povinná účast na seminární části (max. 2 absence), aktivní účast na diskuzích, ústní prezentace vybraného distribučního modelu existující TV stanice, či VoD portálu, vypracování závěrečného projektu spočívajícího v navržení distribučního modelu pro vybraný TV pořad, VoD portál nebo TV stanici. Součástí projektu je výkladově-argumentační část, kde se předpokládá zapojení oborové literatury a obhajoba zvoleného modelu v širším televizně-průmyslovém kontextu, stejně jako identifikace cílové skupiny a vysvětlení vazby distribučního modelu na brand TV stanice či portálu.
|
Doporučená literatura
|
|