Vyučující
|
-
Hudac Nicholas David, Mgr. Ph.D.
-
Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
-
Hain Milan, Mgr. Ph.D.
-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář je zamýšlen jako doplněk k přednášce o klasickém Hollywoodu 1927-1945 (KDU/SVFD), ale lze jej absolvovat i samostatně. Cílem kurzu bude vést studující při zpracování vlastního výzkumného tématu (vztahujícího se k americké kinematografii vymezeného období) s podstatným využitím digitálních nástrojů. Mezi ně budou patřit rozsáhlá online knihovna dobových periodik a dalších materiálů Media History Digital Library (https://mediahistoryproject.org/), katalog Amerického filmového institutu (https://aficatalog.afi.com/), digitální sbírka Akademie filmových umění a věd (https://digitalcollections.oscars.org/), kolekce cenzurních záznamů dostupná na webu Flinders University (https://mppda.flinders.edu.au/) nebo program Cinemetrics sloužící k měření průměrné délky záběru. Během naší práce bychom měli dospět k odpovědi na otázku, zda a do jaké míry lze vést smysluplný historiografický výzkum věnovaný americké kinematografii čistě s využitím digitálních a/nebo online nástrojů. Pokud jste zvědaví, jak to dopadne, prosím, přihlaste se. Témata k výzkumu (individuálně nebo ve dvojicích) mohou (ale nemusí) zahrnovat: - star studies (konstrukce hvězdného obrazu ve filmech a dobovém tisku) - cenzura/autocenzura vybraných filmů/žánrů/cyklů - ohlas, recepce v dobovém tisku - marketing a propagace (s využitím kolekce pressbooků, trailerů na YouTube apod.) - poetika filmu (např. průměrná délka záběru a další měřitelné proměnné filmového stylu) - proměny diskurzu v oborovém tisku nebo fanzinech - analýza korpusu filmů na základě katalogu AFI - analýza tržeb s pomocí údajů ve Variety Výuka bude probíhat v dvoutýdenních cyklech (každý lichý týden), mezi nimiž studující budou pracovat na přidělených úkolech. Předběžný harmonogram počítá s následující strukturou: 13. 2. | úvodní setkání, představení náplně kurzu a zadání prvního úkolu 27. 2. | představení digitálních nástrojů a možností historického výzkumu amerického filmového průmyslu 13. 3. | formulace témat a výzkumných otázek 27. 3. | prezentace rešerší v odborné literatuře 17. nebo 24. 4. (bude upřesněno) | setkání nad rozpracovanými projekty 8. 5. | představení závěrů formou PPT prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Téma pro LS 2022/23: Klasický Hollywood 1927-1945, historický výzkum s pomocí digitálních nástrojů Vyučující: Milan Hain
Aktivní orientace v aktuálním dění pro oblast národní kinematografie.
|
Předpoklady
|
Žádné podmiňující předměty.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Samostatná (individuální nebo skupinová) práce na zadaném tématu, znalost zadané literatury, zpracování zadaného tématu formou písemné práce o rozsahu min. 6 normostran, aktivní účast na individuálních a hromadných konzultacích.
|
Doporučená literatura
|
|