Předmět: Seminář analýzy televize a médií C

» Seznam fakult » FIF » KDU
Název předmětu Seminář analýzy televize a médií C
Kód předmětu KDU/SATMC
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Feikusová Klára, Mgr. Ph.D.
  • Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
  • Zach Ondřej, Mgr.
Obsah předmětu
Vybraná literatura: BATEY, Mark. Brand meaning. New York: Routledge, ?2008. xix, 257 s., [2] s. obr. přil. ISBN 978-0-8058-6455-7. Brand Bible: the complete guide to building, designing, and sustaining brands [online]. Beverly, Mass.: Rockport Publishers, ?2012 [cit. 2023-09-16]. Dostupné z: https://ebookcentral.proquest.com/lib/natl-ebooks/detail.action?docID=3399596. BRYANT, Andy a MAWER, Charlie. The TV brand builders: how to win audiences and influence viewers. First published. London: KoganPage, 2016. xv, 328 stran. ISBN 978-0-7494-7668-7. Handbook of brand semiotics [online]. Kassel: Kassel University Press, [2015], 2015 [cit. 2023-09-16]. ISBN 978-3-7376-0043-9. Dostupné z: https://ebookcentral.proquest.com/lib/natl-ebooks/detail.action?docID=4191395. JENNER, Mareike. Netflix and the Re-invention of Television. London: Palgrave Macmillan, 2018. KOSTELIJK, Erik a ALSEM, Karel Jan. Brand positioning: connecting marketing strategy and communications. First published. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. vii, 254 stran. ISBN 978-0-367-25011-9. MARTIN, Brett. Difficult Men. New York: Penguin, 2013. MITTEL, Jason. Complex TV: The poetics of contemporary television storytelling. New York: New York University Press, 2015. OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Praha: Argo, 2009. 253 s. Zip; sv. 14. ISBN 978-80-257-0158-4. SCHROEDER, Jonathan E., ed. a SALZER-MÖRLING, Miriam, ed. Brand culture. London: Routledge, 2005. xv, 218 s. ISBN 0-415-35599-0. SWYSTUN, Jeff, ed. The brand glossary. Basingstoke: Interbrand/Palgrave Macmillan, 2007. vi, 133 s. ISBN 978-1-4039-9809-5. FISKE, John. Television culture. New York, Routledge, 2010. HAIG, Matt. Království značky: [největší omyly a úspěchy všech dob]. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 322 s. ISBN 80-86929-09-4. KRUML, Milan. Televize? Televize!: procházka prvními šesti dekádami televizního vysílání u nás pro začátečníky i pokročilé. [Praha]: Česká televize, 2013. 296 stran. ISBN 978-80-7404-165-5.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 22 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Téma: Audiovizuální služby - obsah a brand Tématem semináře je vztah mezi obsahem a "brandem" v současném televizním médiu a audiovizuálních službách. Seminář se zaměřuje jak na teorii termínu brand, tak na jeho historii v prostoru audiovize. Budeme se věnovat otázce, jak chápat fenomén brandu v kontextu audiovizuálních služeb a na konkrétních příkladech se budeme zabývat tím, jak televizní stanice a jiné audiovizuální platformy definují sebe sama jako brand ve své komunikaci, jak je veřejné vnímání těchto služeb jako brandu ovlivňováno jimi poskytovaným obsahem a naopak, jak se jejich vlastní sebedefinice do estetického a stylového klíče vysílaného obsahu promítá. Součástí předmětu je tak i pochopení toho, co ovlivňuje programové strategie poskytovatelů audiovizuálních služeb, s důrazem na vzájemnou souvislost mezi programovou politikou, technologií, produkčními podmínkami a monetizačními strategiemi. Studium bude probíhat formou čtení odborných a kritických textů (převážně v angličtině), rozpravou nad nimi a vybranými tématy, individuálním sledováním zadaných epizod a ukázek a společných analýz a cvičení na hodinách. Předmět bude zakončen skupinovou analýzou brandových strategií vybraných televizních stanic nebo audiovizuálních služeb, prezentací výsledků této analýzy a diskusí nad nimi na společné závěrečné pracovní konferenci. Podmínkou uzavření předmětu bude shrnutí výsledků analýzy a rozpravy v závěrečné seminární práci. Požadavky na studenta Aktivní účast na hodinách Znalost angličtiny Četba zadané literatury Znalost zadaných epizod a ukázek Prezentace zadaných témat a skupinové práce Seminární práce v rozsahu 5-7 normostran
Absolvováním semináře si student osvojí používání různých nástrojů televizní analýzy, aplikovatelné nejen na jednotlivá umělecká díla, ale i na autorské osobnosti a tematické celky. Je schopen rozlišovat nástroje jednotlivých metodologických a teoretických koncepcí, zná jejich přednosti i nedostatky a je schopen samostatné volby mezi nimi v rámci vlastní publicistické praxe i přípravy a realizace odborných prací.
Předpoklady
Znalost základů TV nebo filmové analýzy, obeznámenost s termíny a nástroji televizní teorie. Předměty vhodné pro absolvování disciplíny: Úvod do studia televize, TV seminář, Teorie televize, Úvod do metodologie.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Seminární práce

Doporučená literatura
  • Altman, R. (1999). Film/genre. London: British Film Institute.
  • Bilík, P., & Ptáček, L. (2000). Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico.
  • Bordwell, D. (1997). On the history of film style. Cambridge, Mass: Harvard University Press.
  • Bordwell, D., Thompson, K., Dominková, P., Hanzlík, J., & Kofroň, V. (2011). Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění.
  • Butler, J. G. (2012). Television: critical methods and applications. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Butler, J. G. (2010). Television style. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group.
  • Casetti, F., & Giordanová, H. (2008). Filmové teorie 1945-1990. V Praze: Akademie múzických umění.
  • CREEBER, Glen. (2013). Small Screen Aesthetics. London.
  • GRANT, Barry Keith. (2012). Film Genre Reader IV.. Austin: University of Texas Press.
  • HUTCHEON, Linda. (2012). Theory of Adaptation. London: Routledge.
  • Monaco, J., Lindroth, D., & Liška, T. (2004). Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová, divadelní, televizní a rozhlasová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia minor (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia minor (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2019_2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -