Vyučující
|
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Při jednotlivých setkáních pak budou frekventanti konfrontováni s různými přístupy k práci se zvukem, rozhlasovým prostorem a později také slovem jako vrcholným interpretačním zvukovým projevem. Během poslechů a diskusí nad vybranými pořady si tak nejprve teoreticky osahají možné přístupy k realizaci slovesných a slovesně hudebních děl, různé způsoby, jakými je možné v rozhlasové tvorbě tvarovat prostor i slovo (v možných významech těchto slov), aby v druhé polovině semináře sami pomocí těchto znalostí a dovedností vytvořili krátký, dostatečně vrstvený komponovaný rozhlasový útvar. V semináři bude především kladen důraz na schopnost individuálně promýšlet slyšenou, viděnou, žitou realitu a zpracovávat ji právě takovými prostředky, aby došlo k autorské interpretaci prostoru, slova, myšlenky či jednoduché dramatické scény. Tedy aby se frekventant v závěru semináře stal autorem a režisérem krátkého rozhlasového díla, jeho tvůrcem, který je schopen také svůj tvůrčí projev dostatečně formulovat a obhájit. Termíny setkání: vždy ve středu, 15-18, konkrétně: 28. 2. setkání na UPOL 14. 3. setkání na UPOL 28. 3. setkání na UPOL 11. 4. setkání na UPOL 25. 4. individuální konzultace UPOL/ČRo 16. 5. závěrečné setkání, prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Téma: Tvar slova a prostoru v rozhlasové tvorbě Vyučující: Tomáš Soldán Výuka 1x14 dní Seminář je koncipován jako ateliérový předmět s praktickým tvůrčím přesahem. Frekventanti budou seznámeni se základními stavebními prvky slovesných a slovesně-hudebních pořadů, bude po nich vyžadováno, aby do jisté míry zvládli střih a základní principy montáže, což jsou nezbytné řemeslné předpoklady pro další práci.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá prerekvizity.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zájem o tvůrčí práci se zvukem a slovem. Touha improvizovat, interpretovat svět ve vší jeho nesmyslnosti. Hravost. Jistý druh posedlosti (zvukem, slovem, rytmem, pohybem). Schopnost být aktivní. Poznámka: Studenti by měli mít přístup k nahrávacímu zařízení a k počítači se střihovým a mixážním programem (v nejhorším případě freeware Audacity či podobný, ideálně Sony Soundforge + Vegas či podobný).
|
Doporučená literatura
|
|