Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Seminář se zaměří na možnosti analýzy klíčové složky filmového marketingu - a sice tzv. traileru. Základním východiskem semináře bude publikace Lisy Kernan Coming Attractions, která k traileru přistupuje jako ke specifické audiovizuální formě (či dokonce samostatnému žánru) na pomezí reklamy a kinematografie. Studující se seznámí se základními rétorickými strategiemi převážně amerických trailerů stejně jako s jejich proměňujícími se funkcemi v závislosti na různých koncepcích filmového publika. Kolektivně i individuálně pak budou analyzovat vybrané filmové trailery z různých období americké kinematografie. ZÁKLADNÍ LITERATURA: KERNAN, Lisa. Coming Attractions: Reading American Movie Trailers. Austin: University of Texas Press, 2004. JOHNSTON, Keith M. Coming Soon: Film Trailers and the Selling of Hollywood Technology. Jefferson and London: McFarland, 2009. STAIGER, Janet. Ohlašování zboží, získávání zákazníků a vyjadřování ideálů. Úvahy o dějinách a teorii filmové reklamy. Iluminace, r. 18 (2006), č. 4 (64), s. 17-47. WYATT, Justin. High Concept: Movies and Marketing in Hollywood. Austin: University of Texas Press, 1994.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
SEMINÁŘ ANALÝZY FILMU C: JAK ČÍST FILMOVÉ TRAILERY LS 2019/2020 Mgr. Milan Hain, Ph.D. milan.hain@upol.cz CÍLE PŘEDMĚTU: představit filmový trailer jako zavedený marketingový nástroj i specifický audiovizuální útvar a seznámit studující s jeho historickým vývojem osvojit si základní analytické postupy pro analýzu filmových trailerů zdokonalit rétorické a prezentační dovednosti studujících
Student nabude detailní poznatky o výstavbě filmového díla v kontextu uměleckého druhu, stylu a žánru, které upotřebí v další praxi v oboru (kritika, odborná publicistika, dramaturgická činnost atd.).
|
Předpoklady
|
Znalost hlavních složek filmové struktury a orientace v základních termínech oboru filmová studia. Předměty nezbytné pro absolvování disciplíny: Úvod do studia filmu, Proseminář oborové metodologie (filmová studia).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
80% účast na prezenční části výuky důkladná obeznámenost se zadanou literaturou tři prezentace vybraných trailerů (délka 5 až 7 minut) soustavná aktivita v hodinách, účast v diskuzích vypracování seminární práce o rozsahu 5 normostran (termín odevzdání: 20. 4. 2020)
|
Doporučená literatura
|
|