|
Vyučující
|
-
Zach Ondřej, Mgr.
-
Kaplánková Barbora, Mgr.
-
Hudac Nicholas David, Mgr. Ph.D.
-
Hain Milan, Mgr. Ph.D.
-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
-
Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
-
Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Program / termíny: 24. 9. Úvodní přednáška: normalizace kultury / kultura normalizace (Po přednášce následuje projekce.) 24. 9. + 1. 10. Michal Sýkora - Panelstory aneb Jak se rodí sídliště (Věra Chytilová, 1979) 8. + 15. 10. Barbora Kaplánková - Upír z Feratu (Juraj Herz, 1982) 22. + 29. 10. Petr Bilík - Krysař (Jiří Bárta, 1985) 5. + 12. 11. Luboš Ptáček - Kopytem sem, kopytem tam (Věra Chytilová, 1988) 19. + 26. 11. Nick Hudac - Kouř (Tomáš Vorel, 1990) 3. + 10. 12. Ondřej Zach - Pějme píseň dohola (Ondrej Trojan, 1990)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
KDU / SAFC Seminář analýzy filmu: přístupy a metody ČESKÝ FILM: OD NORMALIZACE KE SVOBODĚ Štafetový kurz filmové sekce. Termín: středa 15.00 - 16.30 + navazující projekce 16.45 - 18.15 / filmový sál
Absolvováním semináře si student osvojí analytický a interpretační rámec, který chápe filmy jako myšlenkové experimenty. Myšlenkové experimenty jsou ve filosofii (a dalších oborech) především didaktický nástroj, který se využívá pro ilustraci dilemat a paradoxů. V kontextu filmové teorie jsou myšlenkové experimenty konceptem, který pomáhá vysvětlit, jakým způsobem se dá filosofovat pomocí audiovizuální tvorby. V semestru budeme tento koncept aplikovat na filmy tematizující ateismus.
|
|
Předpoklady
|
Znalost základů filmové analýzy, obeznámenost s termíny a nástroji filmové teorie. Předměty vhodné pro absolvování disciplíny: Úvod do studia filmu, Základy teorie filmu, Proseminář oborové metodologie (filmová studia).
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Způsob ukončení: filmová analýza filmu z programu dle vlastního výběru Podmínky udělení zápočtu: ? Docházka + účast na projekcích. ? Vypracování eseje (viz výše)
|
|
Doporučená literatura
|
-
Altman, R. (1999). Film/genre. London: British Film Institute.
-
Bilík, P., & Ptáček, L. (2000). Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico.
-
BORDWELL, David. (2005). Figures Traced in Light. Berkley; Los Angeles; London: University of California Press.
-
Casetti, F., & Giordanová, H. (2008). Filmové teorie 1945-1990. V Praze: Akademie múzických umění.
-
GRANT, Barry Keith. (2012). Film Genre Reader IV.. Austin: University of Texas Press.
-
HUTCHEON, Linda. (2012). Theory of Adaptation. London: Routledge.
|