Předmět: Seminář analýzy filmu C

» Seznam fakult » FIF » KDU
Název předmětu Seminář analýzy filmu C
Kód předmětu KDU/SAFC
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zach Ondřej, Mgr.
  • Kaplánková Barbora, Mgr.
  • Hudac Nicholas David, Mgr. Ph.D.
  • Hain Milan, Mgr. Ph.D.
  • Černík Jan, Mgr. Ph.D.
  • Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
  • Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
  • Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Program / termíny: 24. 9. Úvodní přednáška: normalizace kultury / kultura normalizace (Po přednášce následuje projekce.) 24. 9. + 1. 10. Michal Sýkora - Panelstory aneb Jak se rodí sídliště (Věra Chytilová, 1979) 8. + 15. 10. Barbora Kaplánková - Upír z Feratu (Juraj Herz, 1982) 22. + 29. 10. Petr Bilík - Krysař (Jiří Bárta, 1985) 5. + 12. 11. Luboš Ptáček - Kopytem sem, kopytem tam (Věra Chytilová, 1988) 19. + 26. 11. Nick Hudac - Kouř (Tomáš Vorel, 1990) 3. + 10. 12. Ondřej Zach - Pějme píseň dohola (Ondrej Trojan, 1990)

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
KDU / SAFC Seminář analýzy filmu: přístupy a metody ČESKÝ FILM: OD NORMALIZACE KE SVOBODĚ Štafetový kurz filmové sekce. Termín: středa 15.00 - 16.30 + navazující projekce 16.45 - 18.15 / filmový sál
Absolvováním semináře si student osvojí analytický a interpretační rámec, který chápe filmy jako myšlenkové experimenty. Myšlenkové experimenty jsou ve filosofii (a dalších oborech) především didaktický nástroj, který se využívá pro ilustraci dilemat a paradoxů. V kontextu filmové teorie jsou myšlenkové experimenty konceptem, který pomáhá vysvětlit, jakým způsobem se dá filosofovat pomocí audiovizuální tvorby. V semestru budeme tento koncept aplikovat na filmy tematizující ateismus.
Předpoklady
Znalost základů filmové analýzy, obeznámenost s termíny a nástroji filmové teorie. Předměty vhodné pro absolvování disciplíny: Úvod do studia filmu, Základy teorie filmu, Proseminář oborové metodologie (filmová studia).

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Způsob ukončení: filmová analýza filmu z programu dle vlastního výběru Podmínky udělení zápočtu: ? Docházka + účast na projekcích. ? Vypracování eseje (viz výše)
Doporučená literatura
  • Altman, R. (1999). Film/genre. London: British Film Institute.
  • Bilík, P., & Ptáček, L. (2000). Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico.
  • BORDWELL, David. (2005). Figures Traced in Light. Berkley; Los Angeles; London: University of California Press.
  • Casetti, F., & Giordanová, H. (2008). Filmové teorie 1945-1990. V Praze: Akademie múzických umění.
  • GRANT, Barry Keith. (2012). Film Genre Reader IV.. Austin: University of Texas Press.
  • HUTCHEON, Linda. (2012). Theory of Adaptation. London: Routledge.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2019_2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia maior (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filmová studia maior (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -