Vyučující
|
-
Hain Milan, Mgr. Ph.D.
-
Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náplní semináře bude kon-textuální analýza tzv. quality TV. Studující se seznámí s vymezením pojmu, formou individuálního studia se obeznámí se znaky quality TV a na samotných seminářích budou analyzovat a prezentovat ukázky této specifické TV produkce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Seminář analýzy filmu je propedeutickým předmětem, ve kterém si studenti mají osvojit formu a možnosti analýzy konkrétního filmového díla s použitím rozličných přístupů (strukturní rozbor, dramaturgický rozbor, rozbor žánrového schématu a jeho konkrétní aplikace). Vedle těchto forem analýzy se uplatňují analýzy jednotlivých složek filmového díla (herectví, střihová skladba, hudba, čas, prostor, narativ ad.). Student by si měl osvojit analýzou konkrétního filmového díla metodologické postupy uplatnitelné při další publikační a odborné práci v oboru. Cílem je také přehled teoretických přístupů v oblasti filmové analýzy. TÉMA NA LS 2011/12: UMĚLECKÉ DÍLO (FILM) JAKO MYSTAGOGIE
Student nabude detailní poznatky o výstavbě filmového díla v kontextu uměleckého druhu, stylu a žánru, které upotřebí v další praxi v oboru (kritika, odborná publicistika, dramaturgická činnost atd.).
|
Předpoklady
|
Znalost hlavních složek filmové struktury a orientace v základních termínech oboru filmová studia. Předměty nezbytné pro absolvování disciplíny: Úvod do studia filmu, Proseminář oborové metodologie (filmová studia).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
aktivní účast na semináři (max. 2 absence) načtení zadané literatury k tématu prezentace zadaného tématu na semináři Pozn. písemná forma prezentace není vyžadována součástí prezentace bude i její hodnocení spolužáky a lektorkou zápočet nebude udělen, pokud studující nesplní všechny výše uvedené požadavky, a to do konce června 2017
|
Doporučená literatura
|
|