Vyučující
|
-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Hain Milan, Mgr. Ph.D.
-
Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
-
Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
-
Hudac Nicholas David, Mgr. Ph.D.
-
Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kaplánková Barbora, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Program / termíny: 12. + 19. 2. Milan Hain - Objížďka (Edgar G. Ulmer 1945) 26. 2. + 5. 3. Barbora Kaplánková - Psycho (Alfred Hitchcock 1960) 12. + 19. 3. Nick Hudac - Tokijský tulák (Seidžun Suzuki 1966) 26. 3. + 2. 4. Luboš Ptáček - Jules a Jim (François Truffaut 1962) 9. + 16. 4. Michal Sýkora - Annie Hallová (Woody Allen 1977) 30. 4. + 7. 5. Petr Bilík - Apocalypse Now (Francis Ford Coppola 1979)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seminář analýzy filmu: přístupy a metody Štafetový kurz filmové sekce. Termín: středa 15.00 - 16.30 + navazující projekce 16.45 - 18.15 / filmový sál Způsob ukončení: filmová analýza filmu z programu dle vlastního výběru Podmínky udělení zápočtu: ? Docházka + účast na projekcích. ? Vypracování eseje (viz výše)
Absolvováním semináře si student osvojí používání různých nástrojů televizní analýzy, aplikovatelné nejen na jednotlivá umělecká díla, ale i na autorské osobnosti a tematické celky. Je schopen rozlišovat nástroje jednotlivých metodologických a teoretických koncepcí, zná jejich přednosti i nedostatky a je schopen samostatné volby mezi nimi v rámci vlastní publicistické praxe i přípravy a realizace odborných prací.
|
Předpoklady
|
Základní obeznámenost s teorií filmu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast v hodinách Příprava na hodiny Práce v hodinách Účast na minimálně 75 % setkání Průběžné a závěrečné prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
Altman, R. (1999). Film/genre. London: British Film Institute.
-
Bilík, P., & Ptáček, L. (2000). Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico.
-
Bordwell, D. (1997). On the history of film style. Cambridge, Mass: Harvard University Press.
-
Bordwell, D., Thompson, K., Dominková, P., Hanzlík, J., & Kofroň, V. (2011). Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění.
-
Butler, J. G. (2012). Television: critical methods and applications. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group.
-
Butler, J. G. (2010). Television style. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group.
-
Casetti, F., & Giordanová, H. (2008). Filmové teorie 1945-1990. V Praze: Akademie múzických umění.
-
CREEBER, Glen. (2013). Small Screen Aesthetics. London.
-
GRANT, Barry Keith. (2012). Film Genre Reader IV.. Austin: University of Texas Press.
-
HUTCHEON, Linda. (2012). Theory of Adaptation. London: Routledge.
-
Monaco, J., Lindroth, D., & Liška, T. (2004). Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros.
|