Vyučující
|
-
Bernátek Martin, Mgr. Ph.D.
-
Pavlišová Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Do programu semináře jsou zařazeny tituly, které každý student rozpracuje podle zadaných úkolů v rámci domácí práce a budou následně analyzovány v semináři z hlediska základních pojmů teorie dramatu. Součástí samostudia je i četba teoretických textů. Seznam her, které budou předmětem semináře: Sofoklés: Antigona Plautus: Komedie o strašidle William Shakespeare: Romeo a Julie Moli?re: Misantrop Carlo Goldoni: Sluha dvou pánů Friedrich Schiller: Marie Stuartovna + další dramatické texty budou zadány v rámci 1. semináře.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Seminář nabídne základní orientaci v dramatické tvorbě od antiky až po realismus a naturalismus. Snahou je, aby se studenti poučili o struktuře dramatického textu, o základních pojmech teorie dramatu, a aby dokázali tyto znalosti aplikovat na probírané tituly.
Studenti si osvojí způsoby a možnosti analýzy dramatu, naučí se používat odbornou terminologii. Naučí se pracovat s dramatickým textem jako pramenem k poznání tehdejší inscenační praxe a zvýší svoji citlivost na současnou dramaturgickou interpretaci klasických dramatických textů.
|
Předpoklady
|
Do semináře se zapisují studenti, kteří již absolvovali nebo absolvují přehledovou přednášku z Dějin světového divadla.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast při rozboru předpokládá od studentů pečlivou přípravu na každou hodinu, vypracování zadaných úkolů a bezpodmínečnou znalost předepsaných textů. Výstupem semináře bude kompletní analýza.
|
Doporučená literatura
|
-
Freytag, G. (1944). Technika dramatu. Praha.
-
Hořínek, Z. (1991). Drama, divadlo, divák. Brno.
-
Pavis, P. (Prah). Divadelní slovník. Slovník divadelních pojmů. 2003.
-
Styan, J. L. (1964). Prvky dramatu. Praha.
|