Vyučující
|
-
Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah kurzu je detailně veden v systému moodle, bude upřesněn na začátku semestru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Vyučuje v LS 2025 : Andrea Hanáčková Téma: AUDITIVNÍ TVORBA PRO DĚTI A MLÁDEŽ Analytický seminář se věnuje auditivní tvorbě pro dětské a teens publikum: rozhlasové pohádky, hry pro mládež, krátké formáty (Hajaja a seriály pro Rádio Junior), audioknihy pro děti, fikční podcasty, pořady popularizující vědu, poznání a techniku, magazíny, interaktivní formáty. Seminář nabídne různá čtení auditivního textu, zaměří se na adaptační problematiku, zohlední aktuální trendy v generaci alfa, připomene historické rámce tvorby v konfrontaci s nejnovějšími tendencemi. Kromě přehledu v české i evropské tvorbě a základní kategorizace tohoto typu pořadů je seminář i příležitostí k vlastní kreativní tvorbě pro tuto cílovou skupinu a k přípravě a realizaci metody fokus group na vybrané základní škole v Olomouci.
Studující při absolutoriu tohoto kurzu: - umí definovat žánry auditivní tvorby pro cílovou skupinu děti a teens a zná příklady k jednotlivým subžánrům - rozumí problematice adaptace pohádky a chápe specifika původní rozhlasové pohádky - aplikuje na tvorbu pro děti a mládež charakteristiku cílové skupiny (aktuálně generace alfa) - má přehled v současných trendech tvorby pro tuto cílovou skupinu i v oblasti audioknih, podcastingu a platforem určených specificky pro děti a teens - ví, jak je organizována tvorba, vývoj, dramaturgie, produkce, výroba a distribuce obsahu pro danou cílovou skupinu v jednotlivých segmentech radio industry - zná způsoby, jak získat od dané cílové skupiny zpětnou vazbu, umí připravit a realizovat fokus group
|
Předpoklady
|
Doporučuje se studujícím, kteří absolvovali předmět Úvod do studia rozhlasu, Žánry a formáty auditivních médií, případně Aktuální trendy auditivní tvorby.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce
Studující navštěvuje seminář (povoleny 2 absence), na každou hodinu poslouchá minimálně 1 titul auditivního díla, případně čte průběžně odbornou literaturu. V rámci semináře vede aktivně rozpravu a uplatňuje poznatky z poslechu/ četby. Pro zakončení semináře volí mezi tvůrčím výstupem a realizací fokus group v dětské skupině.
|
Doporučená literatura
|
|