Předmět: Seminář analýzy auditivních médií 6

» Seznam fakult » FIF » KDU
Název předmětu Seminář analýzy auditivních médií 6
Kód předmětu KDU/SAAM6
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Seminář se zaměří na auditivní nonfikční tvorbu s oporou o knížku, která právě vychází v NAMU (Autorský rozhlasový dokument) Autor v nonfikci, koncepty autorství Autor - vypravěč - narátor - protagonista Český audiodokument, feature a pásmo v letech 1990-dnes Nonfikce v podcastingu Umění rozhovoru, dialogičnost setkání, dialog v monologu Případové studie českých tvůrců a tvůrkyň audiodokumentu Miroslav Buriánek, Miloš Doležal, Alena Blažejovská, Alena Zemančíková, Dan Moravec, Brit Jensen, Tereza Reková, Lenka Svobodová, Ivan Studený, David Vaughan, Ondřej Vaculík

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Autorský rozhlasový dokument se zaměřením na českou audio scénu Student/ka nachází v tomto semináři diskusní prostor pro zvýšení schopnosti analyzovat a kriticky vyhodnotit konkrétní auditivní dílo v jakémkoli nonfikčním žánru. Seminář se opírá o aktuální publikaci vzešlou z prostředí naší katedry, kolektivní monografii Autorský rozhlasový dokument. Sumarizuje koncepty autorství, způsoby vyprávění, audionaratologický koncept, etnografickou metodu v dokumentu. Množství samostatných studií v knize a rozhovorů tamtéž vedených nás povede k práci ve skupinách, k inidividuálním portrétům českých dokumentaristů a dokumentaristek i k vnímání týmové práce v rámci Tvůrčí skupiny. Seminář otvírá pozornost k dokumentární tvorbě, učí soustředěně poslouchat, diskutovat o slyšeném, osvojíte si terminologii a získáte množství tipů pro poslech. Součástí semináře bude výjezd na dokumentární setkání REPORT, bývá začátkem listopadu a aktivní účast na dokumentární sekci festivalu PRix Bohemia Radio.

Předpoklady
Předmět nemá prerekvizity.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
aktivní účast na semináři, docházka (alespoň 75%) pravidelné poslechy z hodiny na hodinu vybraných dokumentů aktivní účast v diskuzích Seminář zahrne drobnější písemné úkoly za semestr (evaluace vyslechnutých dokumentů) a závěrečnou audioesej soustředěnou k vybranému tématu kurzu. Kromě některých dílčích studijních materiálů v angličtině je tento kurz zaměřen na českou tvorbu a českou odbornou literaturu.
Doporučená literatura
  • Guy Gauthier. (2006). Dokumentární film, jiná kinematografie.. Praha, AMU.
  • Hanáčková, Andrea a kol. (2022). Autorský rozhlasový dokument. Praha, NAMU.
  • Hanáčková, Andrea. (2010). Český rozhlasový dokument a feature 1990-2005. Brno, JAMU.
  • Ivo Bláha. (2014). Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. Praha, NAMU.
  • John Biewen ? Alexa Dilworth. (2010). Reality radio: Telling True Stories In Sound.. NY: The Center for Documentary Studies.
  • John Ellis. (2012). Documentary. Witness and Self-revelation.. USA a Kanada: Routledge.
  • Nichols, Bill. (2010). Úvod do filmového dokumentu. Jihlava.
  • Toni de Bromhead. (1996). Looking two ways. Documentary film?s relationship with reality and cinema. 1996.. H?jbjerg: Intervention Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia minor (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -