Název předmětu | Seminář analýzy auditivních médií 2 |
---|---|
Kód předmětu | KDU/SAAM2 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah kurzu je detailně veden v systému moodle, bude upřesněn na začátku semestru.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Vyučuje v LS 2025 : Andrea Hanáčková Téma: AUDITIVNÍ TVORBA PRO DĚTI A MLÁDEŽ Analytický seminář se věnuje auditivní tvorbě pro dětské a teens publikum: rozhlasové pohádky, hry pro mládež, krátké formáty (Hajaja a seriály pro Rádio Junior), audioknihy pro děti, fikční podcasty, pořady popularizující vědu, poznání a techniku, magazíny, interaktivní formáty. Seminář nabídne různá čtení auditivního textu, zaměří se na adaptační problematiku, zohlední aktuální trendy v generaci alfa, připomene historické rámce tvorby v konfrontaci s nejnovějšími tendencemi. Kromě přehledu v české i evropské tvorbě a základní kategorizace tohoto typu pořadů je seminář i příležitostí k vlastní kreativní tvorbě pro tuto cílovou skupinu a k přípravě a realizaci metody fokus group na vybrané základní škole v Olomouci.
Studující při absolutoriu tohoto kurzu: - umí definovat žánry auditivní tvorby pro cílovou skupinu děti a teens a zná příklady k jednotlivým subžánrům - rozumí problematice adaptace pohádky a chápe specifika původní rozhlasové pohádky - aplikuje na tvorbu pro děti a mládež charakteristiku cílové skupiny (aktuálně generace alfa) - má přehled v současných trendech tvorby pro tuto cílovou skupinu i v oblasti audioknih, podcastingu a platforem určených specificky pro děti a teens - ví, jak je organizována tvorba, vývoj, dramaturgie, produkce, výroba a distribuce obsahu pro danou cílovou skupinu v jednotlivých segmentech radio industry - zná způsoby, jak získat od dané cílové skupiny zpětnou vazbu, umí připravit a realizovat fokus group |
Předpoklady |
Doporučuje se studujícím, kteří absolvovali předmět Úvod do studia rozhlasu, Žánry a formáty auditivních médií, případně Aktuální trendy auditivní tvorby.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Studující navštěvuje seminář (povoleny 2 absence), na každou hodinu poslouchá minimálně 1 titul auditivního díla, případně čte průběžně odbornou literaturu. V rámci semináře vede aktivně rozpravu a uplatňuje poznatky z poslechu/ četby. Pro zakončení semináře volí mezi tvůrčím výstupem a realizací fokus group v dětské skupině. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia minor (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |