Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Ukázková struktura vybrané přednášky: Auditivní reflexe historie 20. Století Představení základní literatury, organizační záležitosti, cíle a způsob zakončení předmětu. Možnosti zobrazení historie v auditivním médiu, metody rešerše a heuristiky První světová válka v rozhlasových reflexích Žánr portrétního dokumentu, rozhlasového pásma o konkrétní historické osobnosti v příkladech Druhá světová válka v rozhlasových reflexích - protektorátní tvorba, BBC a její zahraniční vysílání Druhá světová válka v současném rozhlasovém dokumentu Holocaust a metoda oral history Obraz Němců a němectví v rozhlasových reflexích fiction i non fiction Totalitární režimy v rozhlasových reflexích Padesátá léta, komunistický teror, normalizace v českém rozhlasovém kontextu Metoda Miloše Doležala a jeho tvorba v žánru historického dokumentu Aktuální dokumentární tvorba a její potenciál historického materiálu reflektujícího současnost
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem přednášky je detailněji rozvinout vybraná témata rámcově představená na povinných přednáškách Úvod do studia rozhlasu či Teorie rozhlasu. Program předmětu je proměnlivý, vychází z povahy přednášejícími řešeného výzkumu či aktuálních tendencí a trendů rozhlasového média či jemu příbuzných platforem. Konkrétní téma je zveřejněno vždy před začátkem předzápisu na nový semestr. V jednotlivých semestrech se tak vyučující zabývá například tématy rozhlasová detektivka, rozhlasové drama, rozhlasová režie, rozhlasové herectví, rozhlasová kritika, komunitní rádia, rozhlasový dokument a feature. Součástí přednášky je vždy množství auditivních ukázek, případně projekcí s titulky, povinností studenta/ky jsou samostatné předepsané poslechy.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá prerekvizity.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
četba zadané literatury seznam povinných poslechů ústní zkouška z odpřednášené látky a povinné literatury
|
Doporučená literatura
|
|