Studující získávají kolokvium za aktivní participaci na diskuzích, dílčí ústní prezentaci vybraného quality TV pořadu a za vypracování závěrečného projektu. projekt sestává z navržení marketingové strategie, jejímž cílem je zviditelnit vybraný quality TV pořad. Součástí projektu je navržení promo kampaně pořadu, vymezení cílové skupiny pořadu, kontextualizace kampaně do programového schématu televize, která pořad vyrobila nebo jej distribuuje a konečně také vypracování konkrétních ukázek kampaně (posty na sociálních sítích, trailer pořadu, reklama, billboard, tik tok či Instagram příspěvky, aj.). Předpokládá se teoreticko-praktické uchopení projektu, tj. studující musí vycházet jak z odborné oborové literatury, tak mít přehled o aktuálních podobách quality TV. Témata výuky: 1. Koncept quality a prestiže v kultuře 2. Problematické aspekty hodnotících přístupů v kultuře 3. Role prestiže v kulturních a kreativních průmyslech 4. Textuální charakteristiky prestižní televize 5. Prestižní televize v kontextu recepčních studií 6. Prestiž, obchodní a distribuční modely 7. Historické souvislosti vývoje prestižní televize 8. Aktuální trendy v oblasti prestižní televize 9. Americká prestižní televize v průmyslových souvislostech 10. Koncept prestižní televize v Evropě 11. Podoby československé a české televizní prestiže 12. Prezentace aktuálních podob propagace quality TV Povinná literatura: Barra, L., Scaglioni, M. (2021). A European Television Fiction Renaissance. Routledge. Jancovich, M. (2003). Quality Popular Television. BFI. McCabe, J., Akass, K. (2007). Quality TV: Contemporary American Television and Beyond. IB Taurus. Doporučená literatura: Bruun Vaage, M. (2016). The Antihero in American Television. Routledge. Lyons, J., Tzioumakis, Y. (2022). Indie TV. Industry, Aesthetics and Medium Specificity. Routledge.
|