Vyučující
|
-
Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
PSD, PSDR LS 2021 15.2. Hanáčková - přehled semestru, zadání úkolu "Dokumoment" 22.2. domácí práce, studenti poslouchají 90 min (9x10 min) + zahraniční short cuts, pracují na zadaném úkolu 1.3. Tereza Reková - téma dramaturgie rozhlasové řady Dokumoment, vyhodnocení papers, databanka nápadů, dramaturgie série pro Vltavu 8.3. Tereza Reková - dramaturgie velkých rozhlasových festivalů The IFC a HearSay + zadání úkolu 15.3. domácí práce, studenti poslouchají soutěžní sekci HearSay a sestavují long a shor listy 22.3. Reková - dramaturgie a produkce mezinárodní rozhlasové soutěže, vyhodnocení úkolu 29.3. TV Pitching - úvod do tématu, kontextualizace ve vztahu k výrobě pořadu a programování, zadání úkolu/projektu 5.4. Velikonoce 12.4. Tv programming 19. 4. Vyhodnocení projektu, komentář, zpětná vazba Základní: BUTLER, G. Jeremy. Television: Critical Methods and Applications. Mahwah and London, 2007. CURTIN, Michael - SHATTUC, Jane. The American Television Industry. London, 2009. JOHNSON, Catherine. Branding Television. Oxon, 2012. KORDA, Jakub. Úvod do studia televize 1. Olomouc, 2013. MITTEL, Jason. Complex TV. New York, 2015. MOTAL, Jan. Krása ve filmovém dokumentu. Brno, 2014. ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Praha, 2012. Doporučená: MITTEL, Jason. Genre and Television: From Cop Shows to Cartoons in American Culture. New York, 2004. LACEY, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. London, 2000. CREEBER, Glen ed. The Television Genre Book. London, 2005. SMITH, Ewan. Writing Television Sitcoms (revised). New York, 2009.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
LS 2021 Cílem kurzu je představit principy a možnosti dramaturgie coby specifického procesu a tvůrčí činnosti, klíčové pro celou oblast televizní a rozhlasové produkce. Výuka probíhá jednou za 14 dní s přítomností hostů - externistů, praktických tvůrců, dramaturgů, produkčních. Student/ka pracuje na svém portfoliu podle zadaných úkolů, výstupem jsou prakticky orientované výstupy, které prověřují teoretické postuláty v praxi. První část semestru je věnována rozhlasu (vyučuje MgA. Tereza Reková) , druhá část televizi (vyučuje dr. Jana Jedličková a Bc. Ondřej Zach). LINK na online setkání v první části semestru: https://cesnet.zoom.us/j/2451436206
Student si v průběhu kursu vyzkouší různé typy programování i praktickou dramaturgii.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je absolutorium A předmětů pro příslušný ročník navazujícího studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Kredity: prezenční účast (6 lekcí), samostatná domácí práce na třech rozsáhlejších projektech s využitím literatury a nutnou rešerší zdrojů, včas odevzdaná a následně diskutovaná buď s garanty předmětu nebo s příslušným externistou ve výuce. Termíny odevzdání prací budou sděleny na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Bruun, Hanne. (2020). Re-scheduling Television in the Digital Era.
-
HUTCHEON, Linda. (2012). Teória adaptácie.. Brno, JAMU.
-
LACEY, Nick. (2000). Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies.. London, Routledge.
-
Lotz, Amanda. (2014). The Television will be revolutionized. New York.
-
MOTAL, Jan (ed.). (2012). Nové trendy v médiích II: rozhlas a televize.. Brno: MU.
-
Wolff, M. (2015). Television is the new television. New York.
|