Vyučující
|
-
Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
LS 2019/2020 Termíny jsou domluvené, ale mohou se proměnit podle možností hostů 13.2. úvodní hodina, rozvrh práce, literatura, rozhlasová dramaturgie, příprava na prvního hosta 27.2. Lenka Veverková - praktická rozhlasová dramaturgie 01 12.3. Lenka Veverková - praktická rozhlasová dramaturgie 02 26.3. TV program - programování lineární a nelineární televize 9.4. Jana Černá Nováková - ČT Ostrava Dobré ráno, praktický televizní programming 23.4. TV program - prezentace týmových projektů Základní: BUTLER, G. Jeremy. Television: Critical Methods and Applications. Mahwah and London, 2007. CURTIN, Michael - SHATTUC, Jane. The American Television Industry. London, 2009. JOHNSON, Catherine. Branding Television. Oxon, 2012. KORDA, Jakub. Úvod do studia televize 1. Olomouc, 2013. MITTEL, Jason. Complex TV. New York, 2015. MOTAL, Jan. Krása ve filmovém dokumentu. Brno, 2014. ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. Praha, 2012. Doporučená: MITTEL, Jason. Genre and Television: From Cop Shows to Cartoons in American Culture. New York, 2004. LACEY, Nick. Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies. London, 2000. CREEBER, Glen ed. The Television Genre Book. London, 2005. SMITH, Ewan. Writing Television Sitcoms (revised). New York, 2009.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
LS 2019/20 Cílem přednášky je představit základní mechanismy programovacích strategií a jejich moderních alternativ vázaných na nové distribuční možnosti televizních a rozhlasových společností. Dalším cílem je představit principy a možnosti dramaturgie coby specifického procesu a tvůrčí činnosti, klíčové pro celou oblast televizní a rozhlasové produkce. Výuka probíhá jednou za 14 dní s přítomností hostů - externistů, praktických tvůrců, dramaturgů, produkčních. Student/ka pracuje na svém portfoliu podle zadaných úkolů, výstupem jsou prakticky orientované výstupy, které prověřují teoretické postuláty v praxi.
Student si v průběhu kursu vyzkouší různé typy programování i praktickou dramaturgii. Výsledkem kursu je portfolio 4 projektů, které jsou výsledkem průběžné práce v semestru a přípravy na jednotlivé hodiny. 1. Vlastní dramatizace/ adaptace textu (prověřeno dramaturgyní L. Veverkovou) 2. Návrh programového schématu fiktivního soukromého rádia (diskutováno s hostem) 3. Návrh schématu TV programu Dobré ráno s analýzou buď aktuálního Dobrého rána ČT nebo vybraného jiného pravidelného ranního pořadu (třeba BBC, diskutováno s hostkou J. Černou) 4. Návrh programu fiktivní TV stanice
|
Předpoklady
|
Předpokladem je absolutorium A předmětů pro příslušný ročník navazujícího studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Kredity: prezenční účast (6 lekcí), samostatná domácí práce na projektech s využitím literatury a nutnou rešerší zdrojů (cca 4x140 minut) včas odevzdaná a prodiskutovaná buď s garanty předmětu nebo s příslušným externistou ve výuce. Termíny odevzdání prací budou sděleny na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Bruun, Hanne. (2020). Re-scheduling Television in the Digital Era.
-
HUTCHEON, Linda. (2012). Teória adaptácie.. Brno, JAMU.
-
LACEY, Nick. (2000). Narrative and Genre: Key Concepts in Media Studies.. London, Routledge.
-
Lotz, Amanda. (2014). The Television will be revolutionized. New York.
-
MOTAL, Jan (ed.). (2012). Nové trendy v médiích II: rozhlas a televize.. Brno: MU.
-
Wolff, M. (2015). Television is the new television. New York.
|