Předmět je výběrovou přednáškou kombinovanou se seminářem. Cílem předmětu je seznámit studující s podstatou podcastingu, jeho žánrovou diverzitou, specifiky, potenciálem v marketingové komunikaci, obchodními a distribučními modely podcastingu a schopnost tyto vlastnosti výzkumného pole aplikovat na praktických příkladech. Témata výuky: 1. Vznik podcastingu, technologie, vymezení vůči ostatním médiím, vztah k digitalizaci audiovize 2. První a druhá dekáda podcastingu, zásadní tituly, jména, marketingový potenciál podcastingu 3. Žánry, formáty, platformy, inovace v podcastingu 4. Organizační struktura, plánování, produkty, marketing podcastingu 5. Initimita podcastu, percepční modely 6. Publika podcastu, komunikace a PR v podcastingu 7. Platformy, obchodní a distribuční modely 8. Case studies: vybrané světové popularizační, byznysové, talk-show, fikční a nonfikční podcasty 9. Case studies: vybrané české podcasty a jejich marketing 10. Potenciál podcastingu v médiích veřejné služby, veřejných institucích, uměleckých platformách 11. Podcasting v komerční sféře 12. Vývoj, pitching, dramaturgie podcastu a vlastní projekty 13. Prezentace závěrečného projektu Povinná literatura: Lindgren, Mia and Loviglio, Jorge. (2022). Companion to Radio and Podcast Studies. London: Routledge. Llinare, Dario - Fox, Neil - Richard Berry (eds.). (2018). New Aural Cultures and Digital Media. Cham: Palgrave Macmillan. Spinelli, Martin - Dann, Lance (eds.). (2019) Podcasting. The Audio Media Revolution. London/New York/Oxford/New Delhi/Sydney: Bloomsbury. Doporučená literatura: McHugh, Siobhan (2016). How podcasting is changing the audio storytelling genre. Radio Journal: International Studies in Broadcast & Audio Media, 14(1), 65-82. Berry, Richard. (2016). Podcasting: Considering the Evolution of the Medium and Its Association with the Word Radio. The Radio Journal International Studies in Broadcast and Audio Media 14 (2016): 1: 7-22.
|
Průběžná atestace odborných textů a povinných nebo doporučených poslechů jsou součástí přípravy každého následujícího výukového setkání. Při dvou povolených absencí tak studující průběžně poznává stanovené výzkumné pole a v individuálních bodovaných úkolech prokazuje znalosti i dovednosti požadované v kurzu. Kurz je zakončen výběrem mezi seminární prací, audiovizuální esejí nebo návrhem konkrétního projektu s kompletní dokumentací (podcast: obsah, produkce, distribuce, platformy, propagace).
|
nespecifikováno
Průběžná atestace odborných textů a povinných nebo doporučených poslechů jsou součástí přípravy každého následujícího výukového setkání. Při dvou povolených absencí tak studující průběžně poznává stanovené výzkumné pole a v individuálních bodovaných úkolech prokazuje znalosti i dovednosti požadované v kurzu. Kurz je zakončen výběrem mezi seminární prací, audiovizuální esejí nebo návrhem konkrétního projektu s kompletní dokumentací (podcast: obsah, produkce, distribuce, platformy, propagace).
|