Vyučující
|
-
Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Každý z účastníků vypracuje několik krátkých, žánrově různorodých, článků (recenze, glosa, portrét, aj.) v rozsahu 1 - 3 strany. Každý z frekventantů zároveň redakčně upraví práce svých kolegů. Vyučující hodnotí zejména dodržení rozsahu, tématu a žánru, stylistickou úroveň, gramatickou správnost, nápaditost a originalitu. Konkrétní úkoly budou zadávány podle aktuálních filmových premiér po dohodě studentů s vyučujícím.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Každý z účastníků vypracuje několik krátkých, žánrově různorodých, článků (recenze, glosa, portrét, aj.) v rozsahu 1 - 3 strany. Každý z frekventantů zároveň redakčně upraví práce svých kolegů. Vyučující hodnotí zejména dodržení rozsahu, tématu a žánru, stylistickou úroveň, gramatickou správnost, nápaditost a originalitu.
Studenti se seznámí s náplní práce redaktora v kulturních odděleních tisku, televize a dalších médiích. Osvojí si základní žánry filmové kritiky a naučí se provádět analýzu konkrétních textů. Zvládnou základní postupy při redigování textu a jeho přípravě ke zveřejnění. Prohloubí si stylistické dovednosti a procvičí si uzpůsobení stylistiky cílové skupině čtenářů.
|
Předpoklady
|
Znalost českého jazyka (předmět není vhodný pro cizince). Základní orientace v odborné terminologii.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Napsání několika recenzí, redigování prací svých kolegů.
|
Doporučená literatura
|
-
Cinepur.
-
Film a doba.
-
Iluminace.
-
Bordwell, David. (1996). Making Meaning. Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema. Harvard.
|