Vyučující
|
-
Bartoš David, Mgr. et Mgr.
-
Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Filmové praktikum v rámci projektu Reactor pod supervizí výtvarníka a filmaře Davida Bartoše má být základem pro otevřenou, skupinovou i individuální audiovizuální tvorbu, která bude přizpůsobena minimalistickým podmínkám, využití dostupné techniky a vlastní studentské iniciativě. Částečně budou studenti pracovat samostatně a nezávisle podle budoucí dynamiky skupiny. "Klub filmových amatérů" by tak měl být založen a jeho budoucí vývoj bude do velké míry záležet na aktivitě a cílech studentské komunity i konkrétních talentů. V úvodu praktika budou představena nezbytná propedeutika vzniku audiovizuálního díla a technologie i ideové konstrukce jeho tvorby. Seminář je založen na praktickém kontaktu s filmovou a audiovizuální tvorbou prostřednictvím konkrétních projektů, na kterých studenti pracují ve skupinách. Literatura: Plazewski, Jerzy: Filmová řeč Bazin, André: Co je to film?, ČFÚ, Praha 1979 Deleuze, Gilles: Film1: Obraz - pohyb, NFA, Praha 2000 Ejzenštejn, Sergej: Kamerou, tužkou i perem, Orbis, Praha 1953 Ejzenštejn, Sergej: O stavbě uměleckého díla, Čs. spisovatel, Praha 1963 Rak, Jan: Antická tragédie, AMU, Praha 1983 Aristoteles: Poetika, Praha 1996 Bresson, Robert: Poznámky o kinematografu, Praha 1998
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zprostředkování s tvorbou filmu a dalších audiovizuálních forem (např. jiné narativní i nenarativní formy filmu, videoperformance, video-art, video instalace, aj.) na různých postech příprav, produkce i postprodukce (např.: scenáristika, produkce, režie, kamera, zvuk, střih, colorgrading, audiomastering).
Ovládnutí základních kompetencí v daném oboru (dramaturgické, produkční, kurátorské apod.), osvojení si specifické terminologie, inspirování se "dobrou praxí" fungující v kulturních institucích.
|
Předpoklady
|
Žádné podmiňující předměty.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní zapojení do diskuse a praktických projektů, prezentace závěrečného audiovizuálního výsledku skupinového projektu.
|
Doporučená literatura
|
|