Předmět: Online televize A

» Seznam fakult » FIF » KDU
Název předmětu Online televize A
Kód předmětu KDU/OTVA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
  • Rufer Bílá Anna, Mgr. Ph.D.
  • Zach Ondřej, Mgr.
Obsah předmětu
Obsah kurzu v LS 2023/24 1. Charakteristika Pay TV a její role ve vývoji televizního průmyslu 2. Technologické a institucionální předpoklady vývoje PAY TV 3. Obchodní a distribuční modely Pay TV 4. Programové strategie Pay TV 5. USA/Evropa/Svět 6. Ceska republika a střední Evropa 7. Pay TV vs VOD 8. Případová studie: HBO 9. Případová studie: Showtime and others 10. Případová studie: Sky 11. Případová studie: Canal Plus 12. Případová studie: Discovery a spol 13. Shrnutí

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem kurzu je studující zorientovat v aktuálních trendech online nelineárního TV vysílání. Témata kurzu se variují dle preference jednotlivých vyučujících (např. online televize, Netflix tvorba, globální VoD portály, aj.). V LS 2023/2024 vyučuje Mgr. Ondřej Zach Téma: Stručná historie Pay TV Pay TV byla fenoménem formujícím éru TV III, jejíhož konce jsme právě svědky. Znalost jejího historického vývoje nám ale může pomoci chápat i současný vývoj a perspektivy audiovizuálního trhu.
Studující se naučí analyzovat a kriticky nahlížet formy nelineárních televizí.
Předpoklady
Předmět nemá prerekvizity. Volně navazuje na kurzy Úvod do televize a Teorie televize.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
aktivní účast v diskuzích četba zadané literatury ústní prezentace případové studie - obchodní a distribuční modely, brand, nabízená tvorba, cílová publika písemná práce - vlastní pohled na perspektivní možnosti distribuce audiovizuálního obsahu 5 nstr.
Doporučená literatura
  • Biskin, Peter. Pandora's Box: How Guts, Guile, and Greed Upended TV. New York: William Morrow. 2023.
  • Ellis, John. "Scheduling: the last creative act in television?". Media, Culture & Society. 2000.
  • Gillan, Jennifer. Television brandcasting. New York: Routledge. 2014.
  • Holt, Jennifer and Alisa Perren. Media Industries: History, Theory, and Method. Malden: Wiley-Blackwell. 2009.
  • Jancovich, Mark and James Lyons. Quality popular television. London: BFI Publishing. 2003.
  • Jenkins, Henry. Convergence culture: Where old and new media collide. New York: NYU Press. 2006.
  • Jenner, Mareike. Nerflix and reinvention of television. New York: Palgrave-Macmillan. 2018.
  • Johnson, Catherine. "Tele-branding in TVIII: The network as brand and the programme as brand. New Review of Film and Television Studies. 2007.
  • Johnson, Derek. "Inviting audiences in: The spatial reorganisation of production and consumption in TV III. New Review of Film and Television Studies. 2007.
  • Kackman, Michael. Flow TV. Television in the age of media convergence. New York: Routledge. 2011.
  • Kompare, Derek. "Publishing flow: DVD box sets and the reconception of television. Television and New Media. 2006.
  • Mayer, Vicki, John Thornton Caldwell, and Miranda J. Banks. Production studies: Cultural studies of media industries. New York: Routledge. 2009.
  • Meehan, Eileen. "Why we don't count: The commodity audience". Logics of television: Essays in cultural criticism. 1990.
  • Mittel, Jason. Komplexní televize. Praha: Akropolis. 2019.
  • Newcomb, Horace. Encyclopedia of television. New York: Fitzroy Dearmon. 2000.
  • Rogers, Mark C., Epstein, Michael and Jimmie L. Reeves. "The Sopranos as HBO brand equity: the art of commerce in the age of digital reproduction. This thing of ours: Investigating the Sopranos. 2002.
  • Skopal, Pavel. ??The Adventure Continues on DVD?: Franchise Movies as Home Video.?. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies. 2007.
  • Ulin, Jeffery. The Business of Media Distribution: Monetizing Film, TV, and Video Content in an Online World. New York: Focal Press. 2014.
  • Williams, Raymond. Television, Technology and Cultural Forms. London: Fontana. 1974.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia minor (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -