|
Vyučující
|
-
Kaplánková Barbora, Mgr.
-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
-
Ptáček Luboš, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
V kurzu probereme 7-8 textů z vybraných oblastí teorie filmu. Zaměříme se konkrétně na počátky teorie filmu, otázku podstaty filmu a porozumění filmu například optikou psychoanalytických nebo feministických teoretických přístupů. Konkrétní texty budou upřesněny na první hodině, stejně jako způsob uzavření předmětu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
V ZS 2025/2026 vyučuje Mgr. Kaplánková Cílem semináře je vést studenty k osvojení si práce s odbornou teoretickou literaturou a seznámení se s několika důležitými texty, jejichž výběr zrcadlí aktuální podobu státnicových otázek.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Maximálně 2 absence ? Domácí příprava - četba textů a plnění dílčích úkolů ? Aktivní zapojení do výuky ? Účast na závěrečném skupinovém úkolu
|
|
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David. (1996). Making Meaning. Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema. Harvard .
-
Hugo Münsterberg. (2001). Hugo Munsterberg on Film: The Photoplay: A Psychological Study and Other Writings.
-
Jaroslav Brož, Ljubomír Oliva. (1963). Film je umění. Praha.
-
Jean Epstein. (1997). Poetika obrazů. Praha.
-
Metz, C., & Pechar, J. (1991). Imaginární signifikant: psychoanalýza a film. Praha: Český filmový ústav.
-
Noël Carroll. (1988). Mystifying Movies. Fads and Fallacies in Contemporary Film Theory. New York.
-
Rudolf Arnheim. (1957). Film as Art. Berkley, Los Angeles, London.
-
Siegfried Kracauer. (1968). Teorie filmu. Praha.
-
Stephen Heath. (1981). Questions of Cinema. London.
|