Název předmětu | Odborný text 1 (dějiny filmu) |
---|---|
Kód předmětu | KDU/OT1 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Studenti se v průběhu semestru seznámí s vybranými texty filmové historiografie od tradičního pojetí dějin filmu, auteurské přístupy po novou filmovou historii a koncepci produkčních modů. LITERATURA Georges Sadoul, Dějiny filmu. Tom Gunning, D. W. Griffith and The Origins of American Narrative Film. Douglas Gomery, The Coming of Sound. André Bazin, "Vývoj filmové řeči" a "Vývoj filmové střihové skladby od nástupu zvuku". Andrew Sarris, "Auteur Theory". David Bordwell, Poetics of Cinema. Janet Staiger, "The Hollywood mode of production to 1930," in The Classical Hollywood Cinema, ed. David Bordwell, Janet Staiger, Kristin Thompson. Kristin Thompson, "Early Alternatives to the Hollywood Mode of Production. Implications for Europe's Avant-Gardes." Petr Szczepanik, "'Machři' a 'diletanti' Základní jednotky filmové praxe v době reorganizací a politických zvratů 1945 až 1962" in Naplánovaná kinematografie, ed. Pavel Skopal. Thomas Elsaesser, New German Cinema: A History. Andras Balint Kovacs, Screening Modernism. European Art Cinema 1950-1980. Richard Maltby, "'Nobody knows everything': post-classical historiographies and consolidated entertainment," in Contemporary Hollywood Cinema, ed. Steve Neale a Murray Smith.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
V LS 2024/2025 vyučuje Barbora Kaplánková Cílem semináře je přivést studenty k samostatnému a velmi pečlivému nastudování odborných textů a to na základě zkušeností z předchozích přednášek z dějin českého a světového filmu. Úkolem studentů je definovat základní východiska textů, jejich vazby na další odborné publikace či články, pojmenovat způsob argumentace, postihnout klíčové teze a užitou terminologii atd. Ve výuce budou užity odborné texty v českém i anglickém jazyce různého stupně obtížnosti.
|
Předpoklady |
Předmět nemá žádné prerekvizity.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Domácí příprava (četba literatury), diskuze v hodinách, závěrečné kolokvium |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová studia maior (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová studia maior (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filmová studia minor (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |