|
Vyučující
|
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
OPRF V ZS 2025/26 vyučuje dramaturg ČRo Petr Gojda. Rozhlasová scénáristika. Proč, co a jak psát pro rozhlas? V prakticky zaměřeném semináři projdeme cestu od nápadu po realizaci rozhlasové hry nebo seriálu. V hodinách budeme pomocí praktických cvičení rozvíjet scénáristické, dramaturgické a režijní kompetence účastníků. Zaměřovat se budeme na dramatické útvary. Budeme se společně snažit hledat cesty, jak pomocí rozhlasových prostředků vystavět dramatickou situaci, budovat fikční svět, stavět příběh, artikulovat téma. Výstupem semináře je textová či zvuková realizace části scénáře.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
OPRF V ZS 2025/26 vyučuje dramaturg ČRo Petr Gojda. Rozhlasová scénáristika. Proč, co a jak psát pro rozhlas? V prakticky zaměřeném semináři projdeme cestu od nápadu po realizaci rozhlasové hry nebo seriálu. V hodinách budeme pomocí praktických cvičení rozvíjet scénáristické, dramaturgické a režijní kompetence účastníků. Zaměřovat se budeme na dramatické útvary. Budeme se společně snažit hledat cesty, jak pomocí rozhlasových prostředků vystavět dramatickou situaci, budovat fikční svět, stavět příběh, artikulovat téma. Výstupem semináře je textová či zvuková realizace části scénáře.
|
|
Předpoklady
|
Předmět nemá prerekvizity, nevyžaduje žádné zvláštní dovednosti. Předpokládá elementární ochotu zkoušet komunikační modely, chybovat, učit se z chyb, nechat se natáčet (audio i video), poskytnout a přijmout zpětnou vazbu.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Předmět je ukončen odevzdáním vlastního tvůrčího projektu, na němž budeme spolupracovat v průběhu semestru.
|
|
Doporučená literatura
|
|