Vyučující
|
-
Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přepokladem úspěchu je pravidelná účast na čtyřech pátečních blocích (jen tak bude možná evaluace dílčích výstupů), aktivní práce s moodle nástroji, kreativita a nadšení pro audio tvorbu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
LS 2021, kurz vede Andrea Hanáčková Kurz proběhne ve čtyřech pátečních dopoledních blocích, předpokládá intenzivní samostatnou práci seminaristek a seminaristů. Kurz rozvíjí dovednosti vedení rozhovoru, kultivuje mluvený projev, dává prostor pro rozvoj produkčních schopností. Z těchto důvodů je určen spíše pro začátečník, první ročník. Účastníci využijí prostor katederní střižny a katederní nahrávací techniky a ve vzájemných evaluacích budou oponovat dílčí i závěrečné výstupy. Účastníci budou pracovat v týmech na rozvoji konceptu AudioCafé, při přípravě a realizaci rozhovorů s absolventy katedry a při přípravě a realizaci audionahrávek odborných textů z oblasti televizní a rozhlasové teorie.
Studentky a studenti, kteří projedou tímto kurzem, budou způsobilí: - dramaturgicky, produkčně, moderátorsky připravit program s náplní prezentace auditivní tvorby - produkčně, dramaturgicky a moderátorsky vést rozhovor - správně kultivovaně srozumitelně a energicky připravit nahrávku odborného textu - orientovat se v základních střihových programech - nahrát a upravit jednoduchý zvukový záznam
|
Předpoklady
|
Předmět nemá prerekvizity, nevyžaduje žádné zvláštní dovednosti. Předpokládá se buď ochota vložit své úsilí, energii, odvahu do produkční práci, nebo dovednost a vynalézavost v práci na monologických (čtení) nebo dialogických (rozhovory) výstupech. Obětavost, dochvilnost, připravenost pracovat pro tým. Předpokládá se aktivní přístup, ochota se učit a dělat chyby, otevřenost ve zpětných vazbách, maximální součinnost mezi členy týmu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Přepokladem úspěchu je pravidelná účast na čtyřech pátečních blocích (jen tak bude možná evaluace dílčích výstupů), aktivní práce s moodle nástroji, kreativita a nadšení pro audio tvorbu.
|
Doporučená literatura
|
-
Aškenázy, Ludvík. Bylo to na Váš účet.
-
Cocteau, Jean. Lidský hlas.
-
Hagoort, Griep. (2009). Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha.
-
Stehlíková, Eva. Amálka dělá korektury. v rukopise.
-
Stein, Tobbie S. (2010). Performing Arts Management..
|