Vyučující
|
-
Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
ZS 2020/2021 22. 9. - úvod do studia komunitních médií, metodologie, síťování, hlavní charakteristiky, základní literatura 29. 10. - specifika komunitního rádiového vysílání - skupinová práce, seznámení se s rádiem UP AIR, rozdělení úkolů 6. 10. - univerzitní rádiové vysílání ve Střední Evropě - prezentace výzkumného projektu 13. 10. - výuka se nekoná (účast na festivalu Prix Bohemia Radio) 20. 10. - výuka se nekoná, individuální plnění úkolů v rámci činnosti UP AIR 27. 10. - dramaturgie rádiového vysílání, tvorba programu a vlastní show, role moderátora 3. 11. - propagace, personalistika a budování komunity v kontextu komunitního rádiového vysílání 10. 11. - individuální plnění úkolů v rámci činnosti UP AIR 24. 11. - individuální plnění úkolů v rámci činnosti UP AIR 1. 12. - vzájemný feedback 8. 12. - budoucnost komunitního rádiového vysílání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Komunitní rádiové vysílání - teorie a praxe Cílem předmětu je prohloubení znalostí v oblasti komunitního rádiového vysílání, jež je celosvětovým fenoménem spjatým často se školním či univerzitním prostředím. Studenti se seznámí se základní oborovou literaturou věnovanou tomuto tématu, osvojí si znalost charakteristik komunitních rádií a bude jim přiblíženo praktické fungování konkrétních stanic především z oblasti evropského univerzitního vysílání. Teoretické znalosti budou následně doplněny o praktickou zkušenost s vysíláním v univerzitním rádiu UP AIR.
Student získá teoretický i praktický vhled do tématu komunitního rozhlasového vysílání. Seznámí se s okolnostmi, které provází vytváření takového vysílání, udržování přidružené komunity a vyzkouší si práci moderátora nebo člena propagace v univerzitním rádiu UP AIR.
|
Předpoklady
|
Kreativní myšlení, rychlá orientace v počítačových programech, ideálně základní znalost práce se zvukovým softwarem, zkušenost s nahrávacím digitálním zařízením.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Účast na hodinách - maximálně dvě absence 1 skupinová práce spojená s prezentací na hodině Praktická činnost v rámci působení v UP AIR - vysílání nebo práce v propagaci - rozsah alespoň 3 hodiny Aktivní účast během diskusí a evaluací Literatura AMARC Website (n.d). About Community Radio. [Online]. Available from: http://www.amarc.org/index.php?p=What_is_Community_radio?&l=EN. BONINI, Tiziano. The new role of radio and its public in the age of social network sites. First Monday. [online]. Dostupné z: https://firstmonday.org/article/view/4311/4093. CARPENTIER, Nico a kol. Komunitní média. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. [online]. Dostupné z: https://www.rrtv.cz/files/pracovni-skupiny/komunitni_media.pdf. NAFIZ, Ahmed Zaki. Reaching the community through community radio: readjusting to the new realities: a case study investigating the changing nature of community access and participation in three community radio stations in three countries, New Zealand, Nepal and Sri Lanka. Disertační práce. University of Canterbury, 2012.
|
Doporučená literatura
|
-
Motal, Jan (ed). (2012). Nové trendy v médiích II. Rozhlas a televize.. Brno: MU.
|