Vyučující
|
-
Bernátek Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je založený na samostatné práci a individuální iniciativě studujícího a zároveň na pravidelných konzultacích s garantem předmětu, které se po předchoz dohodě na začátku semestru dále konají minimálně jednou měsíčně, včetně zouškového období.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vzájemný studentský mentoring, zejména asistence studujících vyšších ročníků při praktických záležitostech studia, např. seznámení se se studijními plány, volba předmětů, podpora dobrých studijních návyků, vedení čtecích skupin, výpomoc v knihovně, podpora evaluací, podpora kámošstva pro zvýšení soudržnosti studentského kolektivu a podpory motivace učit se učit.
Studující se procvičí v empatii, sebeorganizaci, mentoringu, případně vedení malého týmu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Ochota ke vzájemné pomoci a podpoře.
|
Doporučená literatura
|
-
Kropotkin, Petr Aleksejevič. (2021). Vzájemná pomoc: faktor evoluce. Praha: Neklid.
-
Ranci?re, Jacques. Neznalý učitel: pět lekcí o intelektuální emancipaci. Praha: Filosofia. 2021.
-
Spade, Dean. Vzájemná pomoc: jak v krizi upevňovat solidaritu. Brno: Nevím. 2022.
|