Vyučující
|
-
Sýkora Michal, Mgr. Ph.D.
-
Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Mezioborový seminář diskuzní povahy s tématy zvolenými samými studenty, po dvou úvodních hodinách dle rozvrhu blokovka (pátek, sobota) Vyučuje Petr Bilík, částečně bloková výuka (11.-13. DUBNA 2025) Trendy a tendence v současném umění a kultuře Seminář je koncipován jako otevřená platforma pro prezentaci vlastních zájmů studentů v kulturní sféře preferující nejnovější trendy. Každý ze studentů bude prezentovat sobě blízké, aktuální téma z oblastí, jako jsou současná hudba, aktuální výtvarné umění, architektura, literatura, móda, design a mnoho dalších (ideálně mimo film a divadlo) s důrazem na tuzemský kontext. Téma představí publiku tak, aby prezentace zahrnovala osobní motivaci, detailní zmapování fenoménu včetně ukázek a poznámkový aparát. Prezentace budou kolektivně vyhodnoceny v rámci seminární skupiny. Cílem je prostřednictvím vzájemného sdílení tipů, zkušeností a expertízy zvýšit orientaci studentů v nejnovějším kulturním dění, podnítit sdílení vlastního angažmá v kulturní oblasti a nabídnout zpětnou vazbu týkající se prezentačních dovedností. Seminář bude probíhat první dvě hodiny (domluva témat) v uvedený čas, zbylá část se odehraje BLOKOVĚ O VÍKENDU 11.-13. DUBNA 2025.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Mezioborový seminář diskuzní povahy s tématy zvolenými samými studenty, po dvou úvodních hodinách dle rozvrhu blokovka (pátek, sobota) Vyučuje Petr Bilík, částečně bloková výuka (11.-13. DUBNA 2025) Trendy a tendence v současném umění a kultuře Seminář je koncipován jako otevřená platforma pro prezentaci vlastních zájmů studentů v kulturní sféře preferující nejnovější trendy. Každý ze studentů bude prezentovat sobě blízké, aktuální téma z oblastí, jako jsou současná hudba, aktuální výtvarné umění, architektura, literatura, móda, design a mnoho dalších (ideálně mimo film a divadlo) s důrazem na tuzemský kontext. Téma představí publiku tak, aby prezentace zahrnovala osobní motivaci, detailní zmapování fenoménu včetně ukázek a poznámkový aparát. Prezentace budou kolektivně vyhodnoceny v rámci seminární skupiny. Cílem je prostřednictvím vzájemného sdílení tipů, zkušeností a expertízy zvýšit orientaci studentů v nejnovějším kulturním dění, podnítit sdílení vlastního angažmá v kulturní oblasti a nabídnout zpětnou vazbu týkající se prezentačních dovedností. Seminář bude probíhat první dvě hodiny (domluva témat) v uvedený čas, zbylá část se odehraje BLOKOVĚ O VÍKENDU 11.-13. DUBNA 2025.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Víkendový seminář je provázen vzájemnou evaluací a celkovým vyhodnocením prezentačních dovedností a postihnutí tématu.
|
Doporučená literatura
|
-
Bílek, Petr A. Hledání jazyka interpretace k modernímu prozaickému textu. Brno 2003.
-
CORBINEAU-HOFFMANNOVÁ, Angelika. (2008). Úvod do komparatistiky. Praha.
-
CHATMAN, Seymour. (2008). Příběh a diskurs. Narativní struktura v literatuře a filmu. Brno.
-
NÜNNING, Ansger (ed.). (2006). Lexikon teorie literatury a kultury. Brno.
-
STAM, Robert, RAENGO, Alessandra . (2004). Literature and Film. A Guide to the Theory and Practice of Film Adaptation. New York.
-
Wellek, René - Warren, Austin. Teorie literatury. Olomouc 1996.
-
WELSH, James M. (2007). The Literature/Film Reader. Issues of Adaptation. Lanham .
|