Předmět: Management kultury 1

» Seznam fakult » FIF » KDU
Název předmětu Management kultury 1
Kód předmětu KDU/MKT1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Korda Jakub, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
LS 2022/2023 Blok 1. Tutoriál: zásady dramaturgické úvahy, lidské zdroje, prostorové řešení Seminární aktivita: příprava dramaturgického konceptu, jeho produkčních a personálních nároků Blok 2.-3. Tutoriál: finanční plán, detailní rozpočet, fundraisingové zdroje, dlouhodobý fundraisingový plán, zásady přípravy grantové žádosti. Seminární aktivita: příprava grantové žádosti - obsahová a finanční část Blok 4. Tutoriál: komunikační plán Seminární aktivita: příprava komunikačního plánu, komunikace na sociálních sítích, příprava tiskové zprávy, příprava infografiky

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Téma: Event management, fundraising a komunikace Lektor: Jakub Korda Data blokové výuky: 17.2., 24.2., 3.3., 10.3. Cílem bude v rámci semináře projít celou trasu přípravy virtuálního kulturního eventu (festival či přehlídka, vzdělávací akce) od nastavení dramaturgického konceptu, produkčního plánu (dislokace, personální zajištění, technický scénář), přes finanční plán, přípravu grantového projektu až po plán komunikace.
Zisk prakticky orientovaných kompetencí v oblasti projektového a kulturního managementu, schopnost koncipovat grantovou žádost a používat praktické online nástroje projektového řízení, přípravy infografiky ad.
Předpoklady
Žádné podmiňující předměty.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Dotazník

Aktivní fungování v rámci týmu, odevzdání průběžných úkolů v rámci blokového semináře.
Doporučená literatura
  • Bačuvčík, R. (2012). Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM.
  • Dvořák, J. (2005). Malý slovník managementu divadla: příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. Praha: Pražská scéna.
  • Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia maior (2019_2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Televizní a rozhlasová studia minor (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -