Vyučující
|
-
Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
-
Korda Jakub, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci setkávání bude realizováno pět přednášek hostů, kterým vždy bude předcházet přípravný seminář, v němž bude daná osobnost více přiblížena a zasazena do kontextu českého kulturního prostředí. Studenti se rozdělí do skupin, každá z těchto skupin vypracuje prezentaci, kde představí zvoleného hosta před ostatními studenty. Přednáška hosta proběhne s nejméně týdenním časovým odstupem a diskusi s ním (kladení dotazů, moderování diskuse) bude mít na starosti ta skupina, která realizovala přípravnou prezentaci. LS 2019/20 11. 2. - úvodní hodina 18. 2. - přípravná přednáška 25. 2. - Jiří Honzírek 3. 3. - přípravná přednáška 10. 3. - Jan Svatoš 17. 3. - přípravná přednáška 24. 3. - Brit Jensen 7. 4. - přípravná přednáška 14. 4. host 21. 4. - přípravná přednáška 5. 5. - Vít Klusák
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Účast na výuce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Náplní semináře bude realizace projektu REACTOR, jenž zprostředkuje setkání s pěti osobnostmi z divadelního, filmového, rozhlasového či televizního průmyslu. Cílem semináře je přiblížit praktickou stránku organizace kulturních událostí či vedení kulturně zaměřených institucí.
Student se seznámí se zkušenostmi a požadavky reálné praxe živé kultury v různých oblastech, od ideových, přes dramaturgické, ekonomické až po provozní a komunikační úrovně.
|
Předpoklady
|
Žádné podmiňující předměty.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Dotazník
Podmínkou získání zápočtu je přítomnost na přednáškách (povoleny maximálně 2 absence) a participace na přípravě dialogu s hostem a přípravné přednášky.
|
Doporučená literatura
|
-
Bačuvčík, R. (2012). Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM.
-
Dvořák, J. (2005). Malý slovník managementu divadla: příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. Praha: Pražská scéna.
-
Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada Publishing.
|