Vyučující
|
-
Bernátek Martin, Mgr. Ph.D.
-
Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
K základním diskutovaným subtématům patří: - Vývoj konceptu KKP - Proměny definice, struktury sektoru a jeho dělení - Autonomie kulturního pole versus ekonomické dopady - Externí funkce a spillover efekty - Role pojmu v české kulturní politice - Národní strategie KKP a její proměny
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Vyučuje: Petr Bilík Tematický cyklus je koncipován jako kombinace přednášky, čtení odborných textů a workshopové diskuze na zadaná dílčí témata. Cílem je seznámit studenty s genezí pojmu kulturní a kreativní průmysly, jenž se konstituoval ve druhé polovině 20. století a sehrává zásadní roli v kulturní politice euroamerického okruhu od 80 let dodnes. V moderní české politice i ekonomice je koncept intenzivně přejímán a tvoří rámec pro advokační strategie kulturního pole, stejně jako ustavuje nový diskurz v sebevnímání aktérů vedoucí mimo jiné k zefektivnění spolupráce s hospodářským sektorem či k výraznější mezioborové spolupráci. K dalším cílům patří dosažení elementárního projektového uvažování nad vlastní ideou konkrétního eventu a jeho fukční struktury.
Schopnost strategicky uvažovat nad otázkami dramaturgie kulturního eventu, fundraisingu, jeho komunikace, kompetence připravit reálnou grantovou žádost.
|
Předpoklady
|
Žádné podmiňující předměty.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Samostatná práce bude věnována především výkladu zahraničních studií a příkladům využívání konceptu KKP u nás i v zahraničí se zohledněním aplikovatelnosti výstupů. Literatura: Žáková, Eva: Kulturní a kreativní průmysly v české republice Dostál, Petr: Ekonomika kultury Bilík, Petr, Palaščák, Radek: Kulturní a kreativní průmysly na Olomoucku Cikánek, Martin: Kreativní průmysly: Příležitost pro novou ekonomiku
|
Doporučená literatura
|
-
Bačuvčík, R. (2012). Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM.
-
Dvořák, J. (2005). Malý slovník managementu divadla: příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. Praha: Pražská scéna.
-
Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada Publishing.
|