Vyučující
|
-
Kubartová Eliška, Mgr. Ph.D.
-
Králová Markéta, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1.-2. dramaturgický výběr titulu / tématu, analýza textu a jeho úprava, tvorba scénáře / dramatizace, dramaturgicko-režijní koncepce vybraného textu 3-4. vizuální a zvuková podoba inscenace (včetně práce se světlem), rozdělení tvůrčích týmů - herecký (hudební), produkční (technický), práce ve skupinách podle zaměření 5.-6. vlastní nastudování a realizace Konkrétní podoba závěrečného výstupu bude upřesněna podle počtu a složení zájemců o předmět. Těžištěm předmětu je vhled do procesu vzniku inscenace se všemi kompetencemi, které k němu patří, osvojení si praktických dovedností a propojení teoretických poznatků s divadelní praxí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je v koncentrované podobě simulovat proces vzniku divadelní inscenace s prezentací před diváky. Studující získají elementární vhled do jednotlivých divadelních, divadelně-produkčních a technických profesí a osvojí si praktické dovednosti, včetně improvizace a hledání alternativních řešení při případných omezeních v kulturní sféře. Absolvování předmětu vede k žádoucímu propojení teoretických poznatků s divadelní praxí a k hledání možností realizace jevištního tvaru.
Studující si osvojí praktických dovednosti z inscenační tvorby a získává elementární vhled do jednotlivých divadelně-praktických profesí. Získají schopnost rozhodovat se v týmové spolupráci, uplatnit dramaturgické a tvůrčí dovednosti. Znají jednotlivé fáze inscenačního procesu - od námětu přes dramaturgický výběr a nastudování až k produkčnímu zajištění prezentace projektu a jeho propagaci. Umí aplikovat teoretické poznatky v divadelní praxi a současně získává prostřednictvím praktických zkušeností potřebné předpoklady pro objektivní reflektování divadelní tvorby.
|
Předpoklady
|
Individuální tvořivost
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Podmínkou je aktivní účast ve výuce, plnění zadaných úkolů ve výuce i mimo ni, individuální kreativita, skupinová spolupráce.
|
Doporučená literatura
|
-
Strassberg, Lee. Vysněná vášeň: výklad metody herecké práce. Praha: NAMU. 2022.
|