Vyučující
|
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Černík Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prognostika úspěšnosti filmů v kinech Jak je možné, že některé filmy vydělají peníze a jiné propadnou? V tomto prakticky zaměřeném semináři se budeme společně snažit o nalezení formule, na základě které předpovíme úspěšnost filmů v kinech. Studenti se seznámí s klíčovými prvky distribučních údajů, jako jsou datum premiéry, rozsah distribuce, marketingové strategie a demografické cílové skupiny. Vyzkoušíme si použití základních kvantitativních metod, abychom pochopili, jak různé faktory přispívající k úspěšnosti filmových projektů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách, Metody práce s audiovizí
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozvoj kompetencí studentů ve výzkumných metodách využívajících programovací jazyky a kvantitativní metody. Uměnovědné obory byly v minulosti orientovány především na interpretativní přístupy, textuální a kontextuální analýzy. V tomto předmětu si studenti vyzkouší odlišné metody zpracování dat (práce s databázemi, statistika, stylometrie, vizualizace dat a jejich interpretace). Vzhledem k tématu předmětu budou hodiny orientovány primárně prakticky.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá prerekvizity. Volně rozvíjí metodologické A předměty. Předcházející znalost v oblasti užívání Excelu, Python, R, SQL či Power BI se hodí, ale není podmíněna.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Závěrečný projekt
Účast na alespoň 75 % hodin. Četba zadané literatury. Aktivní participace v diskuzích. Zpracování vlastního výzkumného projektu.
|
Doporučená literatura
|
-
Grus, J. (2015). Data Science from Scratch: First Principles with Python (1st Edition).
-
MANOVICH, Lev. (2018). Jazyk nových médií. Praha: Karolinum.
|