Vyučující
|
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Feikusová Klára, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Harmonogram výuky naleznete v moodlu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Metody práce s audiovizí
- Příprava na zápočet
- 60 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka v LS 2024/2025: Cílem přednášky je poskytnout studujícím ucelený a kontextualizovaný přehled o povaze americké televizní krajiny. Předmětem kurzu budou jak témata spjatá s proměnami programování a dramaturgie pořadů, žánrovými a formátovými polohami fikční a faktuální tvorby a proměně televizních publik, tak institucionální charakter televize ve Spojených státech, politické a společenské vlivy na televizi či role internetu a technologické proměny daného média na současnou podobu televizního vysílání. Předpokládá se, že studující se budou přednášek aktivně účastnit, klást dotazy a na dotazy vyučující odpovídat. Stejně tak se předpokládá zevrubná obeznámenost s vybranými pořady americké televizní tvorby.
Studující se naučí kontextualizovat poznatky o americkém mediálním průmyslu a americké TV tvorby z pohledu historického vývoje.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá prerekvizity. Je vhodný pro studující filozofické fakulty.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Seminární práce, Písemný test, Videoesej
Formu si volí studující z následujících možností: 1. vytvoření odborné videoeseje v rozsahu 3 - 5 minut reflektující vybranou dějinnou etapu amerického TV vysílání, k videoeseji přikládá studující 2 - 3 nstr. obsahující stručný popis cíle videoeseje, kritiku pramenů a literatury, se kterou pracuje, řádně citovaný seznam užitých zdrojů a stručnou formulaci základních argumentů/tvrzení videoeseje, předpokládá se extenzivní znalost americké TV tvorby a využití odborné literatury 2. napsání odborné eseje v rozsahu 6 - 8 nstr. týkající se povahy TV vysílání ve vybrané dějinné etapě amerického TV vysílání, předpokládá se extenzivní znalost americké TV tvorby a využití odborné literatury 3. napsání analýzy vybraného amerického TV díla v kontextu vybrané dějinné etapy amerického TV vysílání (rozsah 6 - 8 nstr.), předpokládá se extenzivní znalost americké TV tvorby a využití odborné literatury Pozn. k práci se zdroji v moodle je se studujícími sdíleno extenzivní množství doplňujících zdrojů, předpokládá se nicméně, že studující jsou schopni si další zdroje dohledávat a pracovat i s takovými materiály, které jim sdíleny nejsou, vyžaduje-li to situace základní literatura kurzu je uvedena v anotaci, jedná se nicméně skutečně pouze o základ
|
Doporučená literatura
|
-
Barnouw, E. (1990). TUBE OF PLENTY.
-
Castleman, Harry; Podrazik, Walter J. (2016). Watching TV: Eight Decades of American Television, Third Edition (Television and Popular Culture). New York.
-
Curtin, Michael; Shattuc, Jane. (2009). The American Television Industry (International Screen Industries).
-
HEINS, M. (2007). NOT IN FRONT OF THE CHILDREN.
-
HILMES, Michele. (2003). THE TELEVISION HISTORY BOOK. LONDON.
-
Jenner, Mareike. (2018). Netflix and the Re-invention of Television.
-
Lichter, R. S., Lichter, L. S., Rothman, S. (1994). PRIME TIME. How TV portrays American culture..
-
Lotz, Amanda. (2014). The Television will be revolutionized. New York.
-
Lotz, Amanda. (2018). We Now Disrupt This Broadcast. How Cable Transformed Television and The Internet revolutionized.. Cambridge, London.
-
Marc, D., Thompson, R. J. (1992). PRIME TIME, PRIME MOVERS.
-
McDonald, K., Smith-Rowsey, D. (2016). THE NETFLIX EFFECT. NEW YORK.
-
Mittell, Jason. (2009). Television and American Culture. New York.
-
Moore, B., Bensman, M. R., van DYKE, J. (2006). PRIME-TIME TELEVISION.
-
PONDILLO, R. (2010). AMERICAs FIRST NETWORK TV CENSOR.
-
TROPIANO, S. (2002). THE PRIME TIME CLOSET.
|