Vyučující
|
-
Bojda Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurz je veden jako kombinace přednášek a seminářů, kde se přednáškové části zaměřují na vybraná témata (buď sledující historický vývoj českého TV průmyslu, nebo aktuální průmyslové trendy), v seminárních částech kurzu studující formou případových studií samostatně vypracovávají analýzy sledovaných fenoménů. K možným tématům náleží např.: krize České televize v kontextu proměny systému výroby TV pořadů vstup komerčních televizí na český TV trh a jejich vliv na aktuální podoby TV vysílání digitalizace v kontextu institucionálních proměn českých televizí vlastnické struktury českých televizí aktuální kauzy českého TV průmyslu VoD portály na českém mediálním trhu televizní marketing české podoby quality TV společenská role české veřejnoprávní televize ČT v kontextu politických snah regulovat veřejnoprávní média
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující práce ve skupinách, Metody práce s audiovizí
|
Výstupy z učení
|
Kurz se zaměřuje na historické a aktuální podoby českého TV průmyslu. Cílem je seznámit studující s proměnami forem televizní krajiny nejen v kontextu obsahových TV trendů, ale také se informovat o formování institucionálních podob v souvislosti se společensko-politickými a ekonomickými změnami, kterými prochází česká společnost.
Studující se naučí analyzovat televizní průmysl v České republice v kontextu společensko-politické situace a vazby na historické formy TV vysílání v Československu.
|
Předpoklady
|
Předmět nemá prerekvizity. Je doporučen jako rozšíření kurzu Úvod do studia televize. Je vhodný i jako výběrový kurz pro zájemce z filozofické fakulty.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Videoesej, Audiovizuální dokument, Závěrečný projekt
aktivní účast na hodinách ústní prezentace skupinového projektu - téma si definují studující po domluvě s vyučující (akcent kladen na práci s prameny a literaturou, formováním argumentu a jeho aplikaci na konkrétní příklad) odevzdání individuálních projektů - institucionální analýza či analýza vybraného průmyslového jevu
|
Doporučená literatura
|
|