Předmět: Aktuální trendy v audiovizi

» Seznam fakult » FIF » KDU
Název předmětu Aktuální trendy v audiovizi
Kód předmětu KDU/ATAN
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hanáčková Andrea, doc. Mgr. Ph.D.
  • Rufer Bílá Anna, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata výuky: 1. Aktuální teoretické výzvy ve studiu filmu a televize 2. TV a film jako objekt, audiovizuální technologie 3. Konvergence médií 4. Aktuální výzvy filmových a TV průmyslů 5. TV a filmová publika a uživatelé 6. Film a televize v kontextu tržních mechanismů 7. Film a televize v kontextu autorského práva 8. Marketingové strategie současného TV a filmu 9. Programové trendy 10. Obsahové trendy 11. Evropský audiovizuální průmysl 12. Aktuální trendy českého audiovizuálního průmyslu Literatura Povinná literatura: Zahrádka, P., Szczepanik, P. (2018). Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh. Univerzita Palackého v Olomouci. Macek, J. (2015). Média v pohybu: K proměně současných českých publik. Masarykova univerzita. Doporučená literatura: Lotz, A. (2018). We Now Disrupt This Broadcast. How Cable Transformed Television and The Internet revolutionized. The MIT Press. Bruun, H. (2020). Re-scheduling Television in the Digital Era. Routledge. Johnson, C. (2019). Online TV. Routledge. Johnson, C. (2012). Branding television. Routledge. Barra, L., Scaglioni, M. (2020). A European Television Fiction Renaissance. Routledge.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je studující seznámit s aktuálními trendy v oblasti audiovize, se zaměřením na kinematografii a televizní průmysly. Pozornost je věnována nejen textuálním charakteristikám AV děl, ale především proměnám technologických a recepčních aspektů audiovizuálního pole, digitalizaci, marketingovým strategiím TV a filmových průmyslů a tématu konvergence médií. Přednášková část je kombinací frontální a diskuzní výuky, předpokládá se aktivní zapojení studujících, kteří jsou vedeni k aplikaci teoretických konceptů do AV praxe.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je vypracování handoutů ze zadané četby, aktivní účast na diskuzích během seminární části a ústní prezentace jedné pětiminutové aktuality z oblasti aktuálních AV trendů během semestru. Zkouška probíhá formou absolvování 90 minutového písemného testu v elektronickém systému moodle. Test je složen z části orientované na testové otázky a z části vyžadující delší odpovědi analytického typu. Bez získání zápočtu není možné přikročit ke zkoušce.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr