Vyučující
|
-
Kubina Lukáš, Mgr. Ph.D.
-
Pavlišová Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět bude rozdělen do několika bloků, přičemž velká část časové zátěže bude věnována návštěvám představení, sledování záznamů a diskusím o těchto zážitcích. Studenti budou mít příležitost analyzovat různorodou škálu představení od tradičně koncipovaných divadelních inscenací až po různorodé neumělecké kulturní formy. I. blok: úvod - dekódování představení II. blok: rámování zážitku, reflexe III. blok: klasické vs. současné formy performing arts IV. blok: kulturní představení V. blok: závěr + esej
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Analýza představení 1 je seznámit studenty se zásadami analytické práce a odbornou terminologií používanou při reflexi diváckého zážitku. Předmět kladem důraz na dynamické pojetí představení jako ústředního pojmu pro studium kultury a analýzu aplikuje na širokou škálu představení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Systematické pozorování studenta
|
Doporučená literatura
|
-
Counsell, Colin; Wolf Laurie. (2001). Performance Analysis : An introductory coursebook. London and New York.
-
NÁVRATOVÁ, Jana, VAŠEK, Roman (eds.). Český tanec v datech. .
-
SCHECHNER, Richard a BRADY, Sara, ed. (2013). Performance studies: an introduction. 3rd ed.. London: Routledge.
-
Soyini Madison and Judith Hamera. (2006). Sage Handbook of Performance Studies. London and Thousand Oaks.
-
VANGELI, Nina. Taneční inscenace: přístupové cesty k jejich analýze. 2017.
|