Vyučující
|
-
Jirsa Tomáš, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cyklus přednášek o aktuálním výzkumu v oblasti divadelní a filmové vědy, představení grantových projektů a jejich výstupů, dílčích výsledků výzkumných záměrů, prezentace odborných publikací, seznámení s teoretickými a metodologickými problémy oborů. Program je obměňován podle aktuálního výzkumu a projektů členů katedry i přizvaných odborníků, součástí jsou také prezentace disartačních projektů studentů doktorandského studia. Program ZS 2019/1920 POV - 2020/2021 Cyklus probíhá 1x za 14 dní V cyklu vystoupí: 23. září 2020 Jitka Pavlišová a kol.: Aktuální tanečněvědný diskurz: Možnosti analýzy tanečního představení - prezentace výzkumného projektu IGA 7. října 2020 Luboš Ptáček a kol.: Metamorfózy imaginace. Celovečerní filmy Jana Švankmajera - prezentace kolektivní monografie 21. října 2020 Andrej Chovanec: Překračování determinace v hraných filmech Marko Škopa 4. listopadu 2020 Ondřej Kazík: Distribuční kultury a podoby kinodistribuce a online distribuce dokumentárních filmů v České republice 18. listopadu 2020 Andrea Hanáčková: Autorský rozhlasový dokument - prezentace kolektivní monografie v rámci projektu IGA 9. prosince 2020 Milan Hain: V tradici kvality a prestiže: David O. Selznick a výroba hvězd v Hollywoodu 40. a 50. let
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je prezentace metodologických problémů a postupů, nejnovějších poznatků v oboru a směřování katedry ve vlastním výzkumu. Jednotlivá témata vycházejí z odborného výzkumu členů katedry - pedagogů a studentů doktorského studijního programu, kteří prezentují dílčí výsledky grantových projektů, publikační výstupy, metodologii, probíhající výzkumné projekty. Program je obměňován podle aktuálního výzkumu a projektů členů katedry i přizvaných odborníků, přednášky se realizují 1x za 14 dní, předpokladem je zapojení studentů v diskusi. Doktorand předmět absolvuje ve dvou verzích. 1. Pasivní (v 1. ročníku), aby se seznámil s výzkumnými tématy v oboru, metodologií výzkumných projektů a jejich řešením studentskými týmy či jednotlivými pedagogy. 2. Aktivní - v průběhu studia (doporučen je 3. ročník) musí doktorand aktivně vystoupit s prezentací vlastního disertačního tématu, či tématu v rámci projektů IGA, GAČR apod. Příklad témat: 1. Studentský rozhlas jako komunitní médium 2. Anton Müller neznámý český teoretik dramatu první poloviny 19. století 3. Nalezený a přivlastněný film - historické a současné metody audiovizuální recyklace 4. Co je to film noir? Mapování noirového teritoria 5. Německojazyčné divadlo na Moravě a ve Slezsku v letech 1733-194 6. Pavel Juráček: Kritická a analytická reflexe snímku Postava k podpírání 7. Dokumentace a metodologické problémy dějin divadelní kritiky 8. Základní dokumentace činnosti městského německy hrajícího divadla /Mährisch Ostrau 1907-1919/
Získání orientace v aktuálním výzkumu v oblasti divadelní, filmové, rozhlasové a televizní ědy. Student jse schopný formulovat otázky týkající se přednášeného tématu, prakticky si osvojuje umění diskuse.
|
Předpoklady
|
Není podmíněna jiným předmětem.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Systematické pozorování studenta
Povinná účast.
|
Doporučená literatura
|
|